Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

PUBLISERT: 28 november 2024
OPPDATERT: 28 november
Sekundæremballasje og transportemballasje kan nå tilpasses. Bilde: Sealed Air.

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.

Teknologien, kalt AutoPrint, er utviklet for å gi logistikk- og leveringsbedrifter en fleksibel og effektiv metode for å møte kundenes behov for personlig merkevarebygging og meldingshåndtering.

Alessandra Secchi, administrerende direktør for Digital Packaging Europe hos Sealed Air, forklarer:

– Varemerker og forhandlere tilpasser i økende grad netthandelspakning for å engasjere forbrukere og øke bevisstheten. Trender som unboxing-videoer på sosiale medier kan øke merkevarens synlighet og støtte salg. Dette skaper ytterligere utfordringer for logistikk- og leveringsbedrifter, som må administrere flere designmaler, samt planlegge bestilling og lagring av forhåndstrykte esker.

Eksempel på «unboxing»-fenomenet i sosiale media:

– AutoPrint løser disse utfordringene. Den digitale utskriftsløsningen kan enkelt integreres i en emballasjelinje for å skrive ut tilpassede design og informasjon direkte på en lukket boks. On-demand-utskrift sparer lagringsplass, arbeidsressurser og reduserer også risikoen for avfall bestående av ubrukte, forhåndstrykte esker og etiketter.

Den nye løsningen fra har en CMYK-printer som automatisk tilpasser seg høyden på esken. AutoPrint kan skrive ut på toppen av esker opp til en maksimal høyde på 200 cm og 14 cm bred. Alternativer for sideutskrift er også tilgjengelige, med planer på plass for å øke den totale utskriftsbredden.

Teknologien kan håndtere femten esker i minuttet og fungerer på hvite eller brune korrugerte esker. Den eliminerer behovet for etiketter og kan konfigureres til å bytte med forskjellige design. Operatører kan raskt og enkelt skrive ut grafikk, tekst og strekkoder av høyeste kvalitet på en boks. Dette kan møte økende etterspørsel etter personlig emballasje, samtidig som det forbedrer samsvar med emballasjestandardene forhandlere og merkevarer satt for logistikkpartnere.

Brukere kan integrere AutoPrint med Sealed Air Brand I-Pack Automated Void Reduction Packaging-systemet, som er designet for å optimalisere oppfyllelse og pakkeprosesser ved automatisk å justere pakkestørrelser. I-Pack beregner produktdimensjoner i sanntid for å riktig dimensjonere, brette, lukke og forsegle korrugerte bokser i henhold til nøyaktig størrelse på det som pakkes.

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Pack-IT: Emballasje som verktøy for å vinne kundene

Mens butikkhyllene kjemper om din oppmerksomhet, kjempes en intens innovasjonskamp i kulissene. 11. mars samlet Canons emballeringsbransjen til et seminar der fremtidens emballasje, butikkdisplay og bærekraftige løsninger sto i sentrum.
4Y3A9615