Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

PUBLISERT: 28 november 2024
OPPDATERT: 28 november
Sekundæremballasje og transportemballasje kan nå tilpasses. Bilde: Sealed Air.

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.

Teknologien, kalt AutoPrint, er utviklet for å gi logistikk- og leveringsbedrifter en fleksibel og effektiv metode for å møte kundenes behov for personlig merkevarebygging og meldingshåndtering.

Alessandra Secchi, administrerende direktør for Digital Packaging Europe hos Sealed Air, forklarer:

– Varemerker og forhandlere tilpasser i økende grad netthandelspakning for å engasjere forbrukere og øke bevisstheten. Trender som unboxing-videoer på sosiale medier kan øke merkevarens synlighet og støtte salg. Dette skaper ytterligere utfordringer for logistikk- og leveringsbedrifter, som må administrere flere designmaler, samt planlegge bestilling og lagring av forhåndstrykte esker.

Eksempel på «unboxing»-fenomenet i sosiale media:

– AutoPrint løser disse utfordringene. Den digitale utskriftsløsningen kan enkelt integreres i en emballasjelinje for å skrive ut tilpassede design og informasjon direkte på en lukket boks. On-demand-utskrift sparer lagringsplass, arbeidsressurser og reduserer også risikoen for avfall bestående av ubrukte, forhåndstrykte esker og etiketter.

Den nye løsningen fra har en CMYK-printer som automatisk tilpasser seg høyden på esken. AutoPrint kan skrive ut på toppen av esker opp til en maksimal høyde på 200 cm og 14 cm bred. Alternativer for sideutskrift er også tilgjengelige, med planer på plass for å øke den totale utskriftsbredden.

Teknologien kan håndtere femten esker i minuttet og fungerer på hvite eller brune korrugerte esker. Den eliminerer behovet for etiketter og kan konfigureres til å bytte med forskjellige design. Operatører kan raskt og enkelt skrive ut grafikk, tekst og strekkoder av høyeste kvalitet på en boks. Dette kan møte økende etterspørsel etter personlig emballasje, samtidig som det forbedrer samsvar med emballasjestandardene forhandlere og merkevarer satt for logistikkpartnere.

Brukere kan integrere AutoPrint med Sealed Air Brand I-Pack Automated Void Reduction Packaging-systemet, som er designet for å optimalisere oppfyllelse og pakkeprosesser ved automatisk å justere pakkestørrelser. I-Pack beregner produktdimensjoner i sanntid for å riktig dimensjonere, brette, lukke og forsegle korrugerte bokser i henhold til nøyaktig størrelse på det som pakkes.

Les mer

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

To svenske trykkerigiganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Magnus Blegen, Direktør Production i Canon Norge vitner om et voksende emballasjemarked og slår i den sammenhengen et slag for digitalprintingens fordeler.
foto-83

Den dyreste strømprisen på 15 år: "Helt krise"

Torsdag 12. desember hadde Sør -Norge den høyeste kraftprisen siden 2009. For strømintensive bedrifter som trykkerier blir det ekstra merkbart. Sign & Print har snakket med noen i bransjen om dette hete temaet.
El kollage

Siste nytt

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx