PulPac og Optipack i samarbeid for å sette farge på tørrformede fiberprodukter

PUBLISERT: 29 mai 2024
OPPDATERT: 29 mai

PulPac og OptiPack i Sunne, Sverige, leverandør av emballasjetrykk og barriereløsninger, har startet et samarbeid. Partnerskapet har som mål å åpne opp nye muligheter for tilpasset tørrstøpt fiberemballasje.

Farget og mønstret vev gir en mulighet for PulPacs kunder til å differensiere sine produkter på markedet og gi dem en bedre estetikk. Denne muligheten åpner også dører for nye typer produkter som krever personlige merkevareelementer.

– Vi er glade for å samarbeide med PulPac for å utforske potensialet ved emballasjetrykk for tørrformede fiberprodukter, sier Pia Hellgren, Key Account Manager i OptiPack. Vårt partnerskap gjør oss i stand til å flytte grensene for fiberbasert emballasje og levere skreddersydde løsninger som gjør det mulig for merkevarer å skille seg ut samtidig som de reduserer deres miljøfotavtrykk.

– Vi trykker og belegger vev, som så blir produkter av Dry Molded Fiber via PulPacs teknologi.

– Noen ganger trenger kunder mønster eller farger på produktet, da kan vi hjelpe. Noen ganger er det også nødvendig med et ekstra lag med belegg slik at materialet kan motstå for eksempel fukt. Dette kan vi også løse med oss.

– Vi har gjort tester i ett år og nå er det snart tid for de første leveransene til kundene.

– Vi er glade for å ha OptiPack om bord, sier Viktor Börjesson, Chief Operating Officer i PulPac.

– Merkevarer forventer bærekraftige emballasjeprodukter av høy kvalitet som resonnerer med målgruppen deres og styrker merkeidentiteten. Sammen med Optipack bringer vi disse mulighetene til emballasjeindustrien.

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
PA-1

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix