Nordens største grafiske messe åpner i september

PUBLISERT: 15 august 2023
OPPDATERT: 15 august

Sign & Print Scandinavia-messen i Stockholm i september er den største grafiske messen i Norden. Her vil alle de største og mest relevante leverandørene vise sine løsninger for et stort publikum.

Messen går over tre dager, fra 19. til 21. september og holdes i Kista, som ligger på toglinjen mellom Arlanda lufthavn og Stockholm.

Messen har blitt den opplagte møteplassen for alle som jobber med skilt og trykk i hele produksjonskjeden samt sluttbrukere innen design og markedsføring. På messen er det utstillere fra alle deler av den grafiske bransjen, store som små bedrifter.

Du kan se listen over utstillere her.

En unik mulighet

I tre dager er all ekspertkunnskap samlet under ett tak om produkter, tjenester og løsninger innen den grafiske bransjen. Hvilke nye løsninger og innovasjoner kan gjøre din bedrift mer effektiv, holde kostnadene nede og generere mer forretning?

Underdirektør Daniel Wahlgren fra arrangøren AGI Media forklarer:

– Messer er generelt en unik sjanse til å møtes på ett sted og sammenligne produkter og tjenester. Det er en tidseffektiv måte å identifisere alternativene dine på.
Du får også muligheten til å se nye produkter og innovasjoner og møte dine kollegaer i bransjen. Endelig kan du delta på seminarer om de heteste temaene eller få testet en oppgave og prøve ut nye materialer.

Les mer om messen her.

Du kan melde deg på messen gratis her.




Tekst: Søren Winsløw

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Hvis du planlegger å løpe Paris Marathon 2026, ikke glem å ta med din egen flaske eller krus til drikke. Løpet blir det første i verden som ikke tilbyr flasker og kopper, men heller påfyllingsstasjoner. Paris eliminerer nå fullstendig engangsartikler.
Parisx
Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Bølgepapp blir ny delmesse på Fespa neste år

Neste mai arrangeres Fespa. Temaet for messen er «The place for experts», som vil fremheve Fespa som et globalt møtested for ekspertise, forretningsutvikling innen trykking og visuell kommunikasjon. Denne uken ble det presentert to nye delmesser som lanseres i Barcelona.
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
Bølgepapp blir ny delmesse på Fespa neste år

Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Torsdag 13. november kl. 09:00 (CET) arrangerer Xeikon sammen med Packnews et gratis webinar på engelsk med tittelen «Why is toner technology here to stay for label and packaging printing».
Frank-Jacobs-900x600-1
Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo

Konica Minoltas AccurioLabel-maskinserie feiret nylig sitt 10-årsjubileum på Labelexpo Europe. På en pressekonferanse på messen ble detaljer om den neste versjonen av serien avduket, en maskin som sto på selskapets stand som prototype.
Toshi
Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo