Konica Minolta og MGI samarbeider om inkjet spot UV-lakk

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 11 april 2023
OPPDATERT: 11 april
Foto: Konica Minolta

Konica Minolta har nå lansert AccurioShine 3600 inkjet spot UV-lakk, drevet av lakkteknologi fra MGI – en utvikling som tar sikte på å forbedre stabiliteten, påliteligheten og servicevennligheten til digitale utskriftsprosesser for emballasje og mer.

Som en del av utviklingen av MGI JETvarnish 3D One, bruker denne digitale løsningen kunstig intelligens og et LED-herdesystem. Den er designet for å være kompakt og muliggjør spot UV-lakkering og Digital Hot Foiling uten behov for raster, plater eller stanser.

Ifølge selskapet kan den brukes i prototyping-applikasjoner og fullskala produksjon, ved å bruke 2D- og 3D-glanseffekter sammen med Digital Hot Foiling-taktile effekter. Det skal kunne gjøres til en overkommelig pris og gjennom en enklere prosess enn tilsvarende løsninger på markedet, som sies å øke fortjenestemarginene samtidig som det tilbys en rekke utskriftseffekter.

AccurioShine 3600 er kompatibel med papirstørrelsene B3+ eller 364 mm x 750 mm. Den støtter angivelig Variable Data Printing (VDP), og strekkodeskanneren kan lese strekkoder fra et forhåndstrykt ark som tilsvarer en TIFF-fil som allerede er lagret på arbeidsstasjonen – en funksjon som, kombinert med Automatic PDF File Converter, kan skrive ut PDF-filer innen minutter.

– Lanseringen av AccurioShine 3600 er et bevis på vårt engasjement for trykkerimarkedet med førsteklasses dekor, sier Tony Charlet, daglig leder i MGI Global Business.

– Med overgangen til digitaltrykk legges det mer vekt på digitalisering av pre-press- og post-press-prosesser, ved siden av on-demand kortopplagstrykk.

– Ved å kombinere AccurioShine 3600 med andre digitale fargeskrivere fra Konica Minolta, kan våre kunder ikke bare utvide virksomheten sin på nye måter, men også legge til verdi for kundene sine ved å tilby kostnadseffektive, høyeffektive, førsteklasses utsmykninger i små opplag.

– I trykkeribransjen er det ikke lenger nok å bare tilby kvalitet og hastighet til lave priser, men om merverdien som gjør at trykk virkelig skiller seg ut. Jo mer du kan differensiere, jo bedre virksomhetsvekst kan oppnås.

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Lush satser på POP

Nylig fortalte vi deg om Treforms vellykkede tester med Prevented Ocean Plastic, nå går det britiske kosmetikkselskapet Lush ett skritt videre og starter kommersiell bruk av materialet.
lush

Siste nytt

De fleste vil unngå plastemballasje, men det er fortsatt hindringer

En ny undersøkelse fra emballasjeselskapet Aquapak med 100 britiske emballasjesjefer i dagligvaresektoren viser at flertallet (92%) planlegger å slutte å bruke plast i forbrukeremballasjen helt.
aquapak_01

Orklaselskap kjøper 70 % av aksjene i Kartonage

BAKO AS, et selskap tilhørende Orkla Food Ingredients, har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 70 % av aksjene i emballasjefirmaet Kartonage AS fra MMS Holding AS og TESS Holding AS, begge selskaper som er heleid av brødrene Svein og Frode Larssen.
Handshake11

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman