Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 14 april 2025
OPPDATERT: 15 april
Foto: Coca-Cola

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte «Share a Coke»-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.

I butikker over hele landet skal 250 norske navn overta logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke». Også Coca-Cola Zero Sugar er med i kampanjen denne gangen.

– Vi har tatt utgangspunkt i topplistene over navn i Norge, for at flest mulig skal føle seg representert, sier Ena Dulas, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

– Også denne gangen er oppfordringen «Share a Coke», akkurat som i 2013. Vi håper folk får det morsomt med å se etter kjente navn på etikettene, og ikke minst – at de tar seg tid til å dele en drikke som har navnet til en de er glad i, med nettopp den personen, sier hun.

– For oss er det et stort skritt å la folks navn pryde etikettene, samtidig som vi fjerner vår ikoniske, velkjente logo. Dette blir en ny og personlig opplevelse av drikkene våre, for dem som ikke opplevde «Share a Coke» i forrige runde, fortsetter Dulas.

Fokus på fellesskap, og det å dele opplevelser

– Verden er mer digital nå enn i 2013. Gjennom «Share a Coke» vil vi si noe om at de beste minnene skapes gjennom å dele fellesskap og magiske øyeblikk med andre, utenfor skjermen. At du kan finne ditt eget navn på en flaske eller boks – og dele med venner, familie og andre som du finner navnet på – er for oss en konkret måte å gi uttrykk for dette, avslutter Dulas.

0,5 og 1,5 liters flasker og 0,33 liters bokser med «Share a Coke»-navn på Coca-Cola Zero Sugar og Coca-Cola blir tilgjengelige i norske butikker fra rundt påsketider. Foto: Coca-Cola.

Den første gangen Coca-Cola kjørte denne kampanjen var noe av et gjennombrudd for digitalprinting ettersom trykketeknologien ble veldig populær.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Pinlige budskap på plastposer for å avskrekke bruk

Vi kan ikke unnslippe den evige debatten om den potensielle innvirkningen av bæreposer av plast på miljøet. EU vil ikke at vi skal konsumere mer enn 40 per person per år og de nå fjernede høye avgiftene brakte forbruket i Sverige ned til godt under dette tallet. Kanskje dette eksemplet fra Canada er en måte å sikre at antallet holdes nede uten skatter eller avgifter? Og også med humor som instrument.
Pasar1x

Les mer

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI-1-w

Fem sterke trender for printindustrien i 2025

KRONIKK. 2025 er året da etikett- og emballasjeindustrien går fra utfordringer til muligheter.
stefan

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
PA-1

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage