
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte «Share a Coke»-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
I butikker over hele landet skal 250 norske navn overta logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke». Også Coca-Cola Zero Sugar er med i kampanjen denne gangen.
– Vi har tatt utgangspunkt i topplistene over navn i Norge, for at flest mulig skal føle seg representert, sier Ena Dulas, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.
– Også denne gangen er oppfordringen «Share a Coke», akkurat som i 2013. Vi håper folk får det morsomt med å se etter kjente navn på etikettene, og ikke minst – at de tar seg tid til å dele en drikke som har navnet til en de er glad i, med nettopp den personen, sier hun.
– For oss er det et stort skritt å la folks navn pryde etikettene, samtidig som vi fjerner vår ikoniske, velkjente logo. Dette blir en ny og personlig opplevelse av drikkene våre, for dem som ikke opplevde «Share a Coke» i forrige runde, fortsetter Dulas.
Fokus på fellesskap, og det å dele opplevelser
– Verden er mer digital nå enn i 2013. Gjennom «Share a Coke» vil vi si noe om at de beste minnene skapes gjennom å dele fellesskap og magiske øyeblikk med andre, utenfor skjermen. At du kan finne ditt eget navn på en flaske eller boks – og dele med venner, familie og andre som du finner navnet på – er for oss en konkret måte å gi uttrykk for dette, avslutter Dulas.

Den første gangen Coca-Cola kjørte denne kampanjen var noe av et gjennombrudd for digitalprinting ettersom trykketeknologien ble veldig populær.