Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 14 april 2025
OPPDATERT: 15 april
Foto: Coca-Cola

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte «Share a Coke»-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.

I butikker over hele landet skal 250 norske navn overta logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke». Også Coca-Cola Zero Sugar er med i kampanjen denne gangen.

– Vi har tatt utgangspunkt i topplistene over navn i Norge, for at flest mulig skal føle seg representert, sier Ena Dulas, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

– Også denne gangen er oppfordringen «Share a Coke», akkurat som i 2013. Vi håper folk får det morsomt med å se etter kjente navn på etikettene, og ikke minst – at de tar seg tid til å dele en drikke som har navnet til en de er glad i, med nettopp den personen, sier hun.

– For oss er det et stort skritt å la folks navn pryde etikettene, samtidig som vi fjerner vår ikoniske, velkjente logo. Dette blir en ny og personlig opplevelse av drikkene våre, for dem som ikke opplevde «Share a Coke» i forrige runde, fortsetter Dulas.

Fokus på fellesskap, og det å dele opplevelser

– Verden er mer digital nå enn i 2013. Gjennom «Share a Coke» vil vi si noe om at de beste minnene skapes gjennom å dele fellesskap og magiske øyeblikk med andre, utenfor skjermen. At du kan finne ditt eget navn på en flaske eller boks – og dele med venner, familie og andre som du finner navnet på – er for oss en konkret måte å gi uttrykk for dette, avslutter Dulas.

0,5 og 1,5 liters flasker og 0,33 liters bokser med «Share a Coke»-navn på Coca-Cola Zero Sugar og Coca-Cola blir tilgjengelige i norske butikker fra rundt påsketider. Foto: Coca-Cola.

Den første gangen Coca-Cola kjørte denne kampanjen var noe av et gjennombrudd for digitalprinting ettersom trykketeknologien ble veldig populær.

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Torsdag 13. november kl. 09:00 (CET) arrangerer Xeikon sammen med Packnews et gratis webinar på engelsk med tittelen «Why is toner technology here to stay for label and packaging printing».
Frank-Jacobs-900x600-1
Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Smurfit Westrock tar grep på pappkartongen

Smurfit Westrock har lansert sin nye Bag-in-Box Powergrip, som skal hjelpe bedrifter med å oppfylle EUs kommende, strengere emballasjekrav i henhold til emballasje- og emballasjeavfallsforordningen (PPWR).
pappvinkartong
Smurfit Westrock tar grep på pappkartongen

Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo

Konica Minoltas AccurioLabel-maskinserie feiret nylig sitt 10-årsjubileum på Labelexpo Europe. På en pressekonferanse på messen ble detaljer om den neste versjonen av serien avduket, en maskin som sto på selskapets stand som prototype.
Toshi
Konica Minolta viste prototype på sin nye etikettpresse på Labelexpo