Amerikanske Kroger gjør burfrie egg mer tilgjengelige

PUBLISERT: 12 september 2016
OPPDATERT: 26 januar


Den amerikanske kjeden Kroger bruker rimelig og enkel emballasje for å gjøre burfrie egg mer tilgjengelige når de lanserer dem i sine egne butikker.

Kroger Cage-Free Eggs, som det nye varemerket kalles, er bygget på selskapets private merkevarer Simple Truth og Simple Truth Organics, som også tilbyr burfrie egg.

Billigere og enklere emballasje
– Det nye tilbudet er for forbrukere som vil ha burfrie egg til en lavere pris enn de som er tilgjengelige i dag, sier en talsperson for selskapet til bladet Fortune.

– Vi kan holde prisene nede ved å senke listen og pakke eggene i en standardtrykket kartong i stedet for de oppskalerte etikettene de vanligvis selges i.

Ifølge Kroger selv er kjeden markedsleder på burfrie egg og solgte seks prosent mer enn bransjegjennomsnittet i 2015. Det er forventet at dagligvaremarkedet i USA vil bestå av 100 prosent burfrie egg i 2025, ifølge løfter fra andre daglig- og restaurantkjeder.

En myk overgang mot burfritt
– For å sikre en myk overgang mot 2025 trenger vi å tiltrekke oss kunder på frittgående egg nå, sier Mel Bomprezzi, salgsansvarlig i Kroger.

– Vi skal jobbe med våre leverandører gjennom denne overgangen for å sikre at eggene blir lett tilgjengelige, sikkert produsert og rimelig priset for alle forbrukere.

Krogers burfrie egg er nå ute i kjedens butikker og datterselskaper. Burfrie egg erstatter bursystemet som har dominert landbruket de siste 50 årene. Burhøns måtte ofte tilbringe hele livet i et bur som ikke var større enn et A4-ark, uten plass til å spre vingene.

Får adgang til å spankulere fritt
– Burhøns er blant de mest frihetsberøvede dyrene i landbruket, fastslår Humane Society of the United States.

Burfritt betyr ikke at høner får tilgang til utendørs hønsegårder, men er et skritt mot mer etisk dyrehold. I motsetning til burhøns, får burfrie høner adgang til å gå fritt, spre vingene og legge eggene i reir, en helt naturlig atferd som burhøns ble nektet adgang til.
 

 

 

Siste nytt

Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Et nytt bidrag ble nylig sendt inn til Packnorth Awards' julekalenderkategori. Det er en kalender for Svensk Champagneimport, som produseres av DS Smith.
Champ-1x
Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Canon ønsker å få en dypere forståelse av hvor trykkeribransjen er på vei. De så utenfor bransjen og fant en rekke eksperter som ga innsikt i fremtidig forbrukeratferd, trender og sosiale endringer som vil påvirke trykte medier. Dette snakket de om på Print Matters-konferansen i Zürich.
Jennifer-Kolotzek2x
Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Absolut har nå testet kombinasjonen av en papirbasert lokk og papirflaske som en del av selskapets pågående visjon om å lage en fullstendig biobasert flaske. Lokket er et samarbeid med Blue Ocean Closures (BOC).
ab-3-1x
Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Nylig kunne vi fortelle om samarbeidet mellom svenske Scanfill og finske Sulapac. Det er et termoformbart materiale som inneholder tremel. Her er eksempler på innlegg for Atom Group laget av dette materialet.
Whiskeyx
Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Les mer

Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Et nytt bidrag ble nylig sendt inn til Packnorth Awards' julekalenderkategori. Det er en kalender for Svensk Champagneimport, som produseres av DS Smith.
Champ-1x
Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Canon ønsker å få en dypere forståelse av hvor trykkeribransjen er på vei. De så utenfor bransjen og fant en rekke eksperter som ga innsikt i fremtidig forbrukeratferd, trender og sosiale endringer som vil påvirke trykte medier. Dette snakket de om på Print Matters-konferansen i Zürich.
Jennifer-Kolotzek2x
Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Absolut har nå testet kombinasjonen av en papirbasert lokk og papirflaske som en del av selskapets pågående visjon om å lage en fullstendig biobasert flaske. Lokket er et samarbeid med Blue Ocean Closures (BOC).
ab-3-1x
Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Nylig kunne vi fortelle om samarbeidet mellom svenske Scanfill og finske Sulapac. Det er et termoformbart materiale som inneholder tremel. Her er eksempler på innlegg for Atom Group laget av dette materialet.
Whiskeyx
Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler