Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 30 januar 2025
OPPDATERT: 30 januar
I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som jobber med kommunikasjon og synlighet.

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.

I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som på en eller annen måte jobber med kommunikasjon og synlighet. Om det er i store eller små formater, på papir, emballasje, folier, tekstiler eller dingser er irrelevant. Sjekk ut siste nytt, la deg inspirere av tekniske og kreative løsninger og dann nettverk med kolleger, konkurrenter, fagfolk, leverandører og kunder.

– Fremtiden formes av kontaktene vi gjør i dag. Hos Sign, Print & Promotion møtes kreative hoder for å bygge morgendagens muligheter. 2025 handler om innovasjon og bærekraft. Sign, Print & Promotion er stedet der teknologier, ideer og visjoner møtes for å sette nye standarder. Å investere tid i en messe er å investere i din egen kompentanse. Her vil du lære av bransjens beste aktører og få med deg verktøy hjem for å bygge din suksess. For den som elsker design, visuell kommunikasjon og spennende teknologi, er ikke messen bare en begivenhet – den er en inspirasjonsreise, sier Daniel Wahlgren COO hos arrangøren AGI Media / AGI Publishing House.

Seminarer og folieringskonkurranse

I tillegg blir det gratis seminarer på Sign, Print & Promotion-scenen. Blant annet kommer professor Marius Pedersen, Institutt for informatikk og informatikk ved NTNU, for å snakke om kunstig intelligens og fremtidens grafiske bransje. Robert Wright, bransjesjef i den Grafisk bransjeforening ser også inn i fremtiden og tar opp ting som omstrukturering og innovasjon under temaet «Make print great again».

Bo Wallteg, sjefredaktør i magasinet Packnews, snakker om temaet «Hvorfor er alle redde for plast?». Og Janne Høgshøj, Danish Connection, fokuserer på «Kunsten å velge riktig papir – for designskoler, grafiske designere, markedsavdelinger og innkjøpere av trykksaker». Flere foredragsholdere vil bli lagt til så følg med på nettsiden, sipp.no.

Det blir også en folieringskonkurranse på Spandex-standen under messen, som har fått det hemmelighetsfulle navnet «Spandex mystery wrap-konkurranse». Mer informasjon om konkurransen vil snart være tilgjengelig her på Sign & Print og på sipp.no.

Bredden av utstillere

Her er eksempler på hva utstillere vil tilby under Sign, Print & Promotion:

SIGN: Sign, Print & Promotion vil være fylt med løsninger til skilt. Om det er bannere, veggskilt, lysskilt eller … Ja, mulighetene er mange, og du vil kunne se det hele i messehallen, hvor utstillerne har løsninger med seg fra et bredt utvalg leverandører innen skilt.

PRINT: Printløsninger til nesten ethvert formål vil du kunne oppleve i messehallen. Og det utstyret du kanskje ikke ser i hallen spør du etter, og gjør en avtale om en senere demonstrasjon.

PROMOTION: Promotion T-skjorter, capser, penner og plastflasker er viktige for å skape identitet på arbeidsplassen og for å gi et minne fra bedriften, en kick-off eller et møte. Trykkerier og skiltmakere er storkjøpere av kreative produkter som man kan trykke på.

Les mer på sipp.no

Registrer deg her helt gratis!
https://event.agi.se/no/register

PRAKTISK INFORMASJON

HVOR?
X Meeting Point, Kragerudveien 50, 2013 Skjetten. Messen ligger på Hellerudsletta, midt mellom Gardermoen og Oslo Sentrum.

NÅR?
Onsdag 19. mars: kl 09.00 – 17.00 Torsdag 20. mars: kl 09.00 – 16.00

MED BIL
Fra Gardermoen (ca 25 km): Følg E6 sørover til Hvam-krysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter, Hellerudsletta.
Fra Oslo (ca 20 km): Følg E6 nordover til Hvamkrysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter og X Meeting Point, Hellerudsletta.
X Meeting Point har Østlandets nest største parkerings­område med plass til 4.500 biler. De har også mulighet for lading av elbil.

MED KOLLEKTIV TRANSPORT
Fra Gardermoen: Flybussen stopper en egen holdeplass, X Meeting Point, på vei fra Oslo lufthavn Gardermoen. Eller ta toget til Lillestrøm og buss derfra.
Fra Oslo Bussterminal: Buss nr. 380 mot Lillestrøm, stoppested Hellerud
Buss fra Lillestrøm stasjon: Buss nr. 380 mot Oslo, stoppested Hellerud.

 

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
PA-1

”Et utstillingsvindu for å få flere til å oppdage oss”

Addbrands ambisjon er å være Nordens beste grossist innen papir, konvolutter, lett emballasje og grafisk tilbehør. På Sign, Print & Promotion, 19.–20. mars, vil de vise et utvalg av deres brede produktportefølje.
Addbrand kollage

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix