Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 30 januar 2025
OPPDATERT: 30 januar
I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som jobber med kommunikasjon og synlighet.

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.

I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som på en eller annen måte jobber med kommunikasjon og synlighet. Om det er i store eller små formater, på papir, emballasje, folier, tekstiler eller dingser er irrelevant. Sjekk ut siste nytt, la deg inspirere av tekniske og kreative løsninger og dann nettverk med kolleger, konkurrenter, fagfolk, leverandører og kunder.

– Fremtiden formes av kontaktene vi gjør i dag. Hos Sign, Print & Promotion møtes kreative hoder for å bygge morgendagens muligheter. 2025 handler om innovasjon og bærekraft. Sign, Print & Promotion er stedet der teknologier, ideer og visjoner møtes for å sette nye standarder. Å investere tid i en messe er å investere i din egen kompentanse. Her vil du lære av bransjens beste aktører og få med deg verktøy hjem for å bygge din suksess. For den som elsker design, visuell kommunikasjon og spennende teknologi, er ikke messen bare en begivenhet – den er en inspirasjonsreise, sier Daniel Wahlgren COO hos arrangøren AGI Media / AGI Publishing House.

Seminarer og folieringskonkurranse

I tillegg blir det gratis seminarer på Sign, Print & Promotion-scenen. Blant annet kommer professor Marius Pedersen, Institutt for informatikk og informatikk ved NTNU, for å snakke om kunstig intelligens og fremtidens grafiske bransje. Robert Wright, bransjesjef i den Grafisk bransjeforening ser også inn i fremtiden og tar opp ting som omstrukturering og innovasjon under temaet «Make print great again».

Bo Wallteg, sjefredaktør i magasinet Packnews, snakker om temaet «Hvorfor er alle redde for plast?». Og Janne Høgshøj, Danish Connection, fokuserer på «Kunsten å velge riktig papir – for designskoler, grafiske designere, markedsavdelinger og innkjøpere av trykksaker». Flere foredragsholdere vil bli lagt til så følg med på nettsiden, sipp.no.

Det blir også en folieringskonkurranse på Spandex-standen under messen, som har fått det hemmelighetsfulle navnet «Spandex mystery wrap-konkurranse». Mer informasjon om konkurransen vil snart være tilgjengelig her på Sign & Print og på sipp.no.

Bredden av utstillere

Her er eksempler på hva utstillere vil tilby under Sign, Print & Promotion:

SIGN: Sign, Print & Promotion vil være fylt med løsninger til skilt. Om det er bannere, veggskilt, lysskilt eller … Ja, mulighetene er mange, og du vil kunne se det hele i messehallen, hvor utstillerne har løsninger med seg fra et bredt utvalg leverandører innen skilt.

PRINT: Printløsninger til nesten ethvert formål vil du kunne oppleve i messehallen. Og det utstyret du kanskje ikke ser i hallen spør du etter, og gjør en avtale om en senere demonstrasjon.

PROMOTION: Promotion T-skjorter, capser, penner og plastflasker er viktige for å skape identitet på arbeidsplassen og for å gi et minne fra bedriften, en kick-off eller et møte. Trykkerier og skiltmakere er storkjøpere av kreative produkter som man kan trykke på.

Les mer på sipp.no

Registrer deg her helt gratis!
https://event.agi.se/no/register

PRAKTISK INFORMASJON

HVOR?
X Meeting Point, Kragerudveien 50, 2013 Skjetten. Messen ligger på Hellerudsletta, midt mellom Gardermoen og Oslo Sentrum.

NÅR?
Onsdag 19. mars: kl 09.00 – 17.00 Torsdag 20. mars: kl 09.00 – 16.00

MED BIL
Fra Gardermoen (ca 25 km): Følg E6 sørover til Hvam-krysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter, Hellerudsletta.
Fra Oslo (ca 20 km): Følg E6 nordover til Hvamkrysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter og X Meeting Point, Hellerudsletta.
X Meeting Point har Østlandets nest største parkerings­område med plass til 4.500 biler. De har også mulighet for lading av elbil.

MED KOLLEKTIV TRANSPORT
Fra Gardermoen: Flybussen stopper en egen holdeplass, X Meeting Point, på vei fra Oslo lufthavn Gardermoen. Eller ta toget til Lillestrøm og buss derfra.
Fra Oslo Bussterminal: Buss nr. 380 mot Lillestrøm, stoppested Hellerud
Buss fra Lillestrøm stasjon: Buss nr. 380 mot Oslo, stoppested Hellerud.

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097