Alkoholfri musserende i spektakulær emballasje

PUBLISERT: 20 mai 2022
OPPDATERT: 26 januar


Emballasjeteamet i Metsä Board har vært med på å designe en spektakulær emballasje for alkoholfri musserende drikkevare.

I tillegg til å beskytte flasken utgjør emballasjen en vakker helhet med flasken. Designen på både flasken og emballasjen er basert på et maleri av kunstneren Eva Wahlstrøm, som også har blitt verdensmester i boksing seks ganger. For hvert produkt som selges går 50 cent euro til det finske kreftfondet.

Noe utenom det hverdagslige

– Vi ville gi forbrukeren et produkt som visuelt overgår det hverdagslige. Drikken får smak fra rosenblader som også vises på flasken og emballasjen, sier Kimmo Koivikko i Lasso Drinks, som har produsert drikkevaren.

Emballasjen er åpen på frem- og bakside og danner en ramme rundt flasken.
– Historien om drikken er trykket på finsk og engelsk på emballasjen, forteller Ilka Harju, Packaging Service Director EMEA og APAC i Metsä Board.

Emballasjen produseres av Orapac. Mikrobølgepappstrukturen består a Metsä Board Pro FBB falsekartong på overflaten, mens baksidens liner og fluting består av Metsä Board Natural WKL Bright hvitkraftliner.

Etter bruk skal emballasjen være lett å gjenvinne.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red