Med emballasjedesign av den norske illustratøren Esra Røise, lanserer Yoplait vårens friskeste yoghurtnyhet i et begrenset opplag.
Esra Røise har i samarbeid med Yoplait laget pakningsillustrasjonene til deres nyeste yoghurt, Double 0 %. Den nye sitrussmaken inneholder verken sukker eller fett, og søtningen kommer kun fra naturlige kilder.
Emballasjen som visuelt element
Som anerkjent norsk illustratør, med tidligere prosjekter for Vogue, Levis og Stella McCartney, sto Esra øverst på listen over mulige samarbeidspartnere for Yoplait i Norge.
– Jeg valgte å ikke fokusere for mye på ingrediensene, til tross for at yoghurten inneholder masse bær og naturlig søtning. I stedet lot jeg heller emballasjen stå sterkt som et visuelt element. Dette har vært et spennende og morsomt prosjekt å jobbe med, sier Røise.
Esra har fokusert på sommerlige elementer i sin design. Resultatet ble en blomsterkombinasjon av hennes egne personlige favoritter; liljer, prestekrager og valmuer i kombinasjon med blader. Stevia-planten er også inkludert for å understreke den naturlige søtningen.
Pakning som kunstlerret
En sunn livsstil har stadig blitt viktigere, og sukkerreduksjon er blitt en folkesport i dagens samfunn. Derfor ønsker Yoplait å tilby et bredere alternativ med Double 0 %. Den nye smaken er basert på sitrusfruktene appelsin, mandarin og sitron. I tillegg kommer søtningen kun fra naturlige kilder.
– Først og fremst ønsket vi å gjøre noe nytt og spennende i serien, og by folk på noe de ikke har sett tidligere, sier Carl André Pedersen, Kategorisjef og merkevareansvarlig for Yoplait i Norge.
– Det er en helt ny opplevelse å la pakningen være et kunstlerret. Når man ser på hvor fantastisk vakker og kreativ Esras kunst er og hvor anerkjent hun er både i inn- og utland, var det virkelig en ære å la henne utfolde seg på pakningen.