Viser tiårets 100 fineste emballasjer på All4Pack (tidligere Emballage) i Paris

PUBLISERT: 31 mars 2016
OPPDATERT: 26 januar

Pentawards har valgt ut 100 emballasjer i 10 kategorier som skal vises frem på messen All4Pack  – tidligere Emballage i Paris i november 2016.

Utstillingen, som har fått navnet «Exhibition 10/10», skal gå over fire dager og vise 100 emballasjer som blant annet er valgt ut for sin originalitet og egnethet. Emballasjene vil bli gruppert i 10 kategorier og er ment å inspirere teknologer, markedsfolk og designere.

Blir et arrangement i arrangementet
– Vi er glade for at Pentawards har valgt All4Pack Paris til sin eksklusive presentasjon, sier messesjef Veronique Sestrieres. – Expo 10/10 passer perfekt med vår strategi om å lage et arrangement i arrangementet som gir merverdi til messens publikum.

Pentawards mener selv at utstillingen gir et globalt perspektiv på de beste og mest kreative løsningene i emballasjesektoren de siste 10 årene.

– I løpet av 10 år består vår samling av flere hundre fremragende emballasjer. Ofte representerer disse eksemplene en utrolig kreativitet og originalitet når det gjelder emballasjens volum, grafiske design, materialer eller noe helt uventet i sektoren, sier Jean Jacques og Brigitte Evrard, grunnleggerne av Pentawards.

Mer kreativitet i markeder i utvikling
De mener at fire land har vokst frem på emballasjedesign de siste ti årene: Storbritannia, Japan, USA og Frankrike. På vinnerlisten finnes likevel land som Russland, Hellas, Taiwan, Sør-Korea og Argentina.

I regioner der betydningen av markedsføring ennå ikke er utbredt, som Øst-Europa, er den kreative friheten og motet større. Dermed skaper de emballasje som er mer innovative enn mer modne markeder.

– Den økende påvirkningen fra Kina er imponerende, særlig når det gjelder luksusvarer, der Frankrike alltid har vært dominerende, sier Pentawards-gründerne.

De 100 utvalgte emballasjene kommer fra 26 forskjellige land og deles inn i følgende kategorier:
* Øl
* Mineralvann
* Parfyme og kosmetikk
* Matprodukter
* Flaskevann
* Gourmetmat
* Vin
* Brennevin
* DIY og vaskemidler
* Gaveesker

All4Pack er det nye navnet på messene Emballage og Manutenation som nå er integrert i en messe og arrangeres i Paris 14.-17. november 2016.

Les mer her

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl