Synnøve Finden har nettopp lansert en ny type kvark på en bunn av fruktsaus. Mellommåltidet selges i et CombiRound-beger fra RPC Superfos.
Den nye kvarken fra Synnøve Finden hører til en ny generasjon mellommåltider som meieribedriften har utviklet for å imøtekomme stigende etterspørsel etter lettvinte og sunne mellommåltider.
Kvarkproduktet, som fås med fruktsaus i fire varianter, selges i CombiRound-begeret fra RPC Superfos, som er valgt for å tiltrekke kundenes opmerksomhet.
Innholdet er synlig gjennom vindu
Gjennom et rundt, semi-transparent område på størrelse med en 20-kroning kan kunden i kjøpssituasjonen se hva som er i bægeret. Vinduet er plassert der to helt forskjellige bestanddeler møtes – den hvite kvarken og den mørke fruktsausen. Det gir en estetisk visuell oplevelse.
– Det runde vinduet kommuniserer autentisitet og ærlighet sier Category Manager Preben Owren, Synnøve Finden.
– Gjennom denne detaljen er vi faktisk i stand til å skape et unikt visuelt element i hvert enkelt beger. Vi er særdeles tilfreds med resultatet, og selvom produktet er helt nytt, har vi allerede sikret os en rekke vigtige kontrakter med de mest kjente dagligvarekjedene i Norge.
Skjeen er i lokket
Forbrukerne vil gjerne at det skal være lettvint å spise, uansett om de er hjemme eller ute, og derfor er det en praktisk skje i lokket på CombiRound- begeret. Den ligger beskyttet under en etikett som kan trekkes vekk.
Skjeen er lett å sette sammen og gir en behagelig spiseoplevelse. Den er utviklet spesielt til Synnøve Finden, og støpeformen til den kommer fra RPC Ace, Hong Kong, en søstervirksomhet til RPC Superfos.
Emballasjeløsningen CombiRound® lever opp til sitt navn, siden den kombinerer kartong og plast. Det indre laget er en termoformet plastfolie, mens det ytre laget er laget av kartong som gir lysbarriere og lav vekt.
Samarbeid over grensene
Den nye emballasjeløsningen ble opprinnelig utviklet da Synnøve Finden kjøpte opp et mindre meieri i Lillehammer, som allerede fremstilte kvark og hadde passende fylleutstyr til det.
Utfordringen var å beholde dimensjonene på Lillehammer-emballasjen og samtidig skape en annerledes løsning som kunne få produktet til å skille seg ut fra de andre i kjøledisken.
RPC Superfos-team fra Norge, Sverige og Danmark har vært involvert i arbeidet med CombiRound for Synnøve Finden, og ifølge Preben Owren er både samarbeidet og det endelige emballasjeeresultat en fulltreffer:
– Vi setter pris på rådgivningen, forslagene og supporten som vi løpende har fått fra RPC Superfos. Samarbeidet på tvers av grensene har vært smidig, behagelig og effektivt. Vi har modtatt all nødvendige informasjon og leveranser i tide. Det er viktig at vi har kunnet overholde projektets tidsplan.
Alltid på utkikk etter å utfordre
Synnøve Findens markedsandel i Norge for yoghurtprodukter ligger på cirka 10 prosent, og derfor er de altid på utkikk etter en mulighet for å utfordre de mye større aktørene på markedet. Synnøve Finden øyner en mulighet for å styrke salget gjennom lanseringen av den nye kvarken med det nye begeret som blikfang.