TINE lanserer Norvegia smøreost på tube i to smaksvarianter

PUBLISERT: 15 januar 2020
OPPDATERT: 26 januar

Norvegia kommer nå som smøreost på tube i to smaksvarianeter.

Norvegia kommer nå som smøreost på tube. Smøreosten er ystet på fersk, norsk melk og kommer i smakene skinke og bacon.

Smøreostene produseres på TINEs meieri på Tretten i Innlandet.

– Vi er veldig stolte av å kunne lansere Norvegia smøreost på tube. Norvegia er en mild og god ost som passer til alt og alle. Vi er glade for å nå kunne tilby Norvegia i en mer praktisk form som smøreost på tube, sier Senior Brand Manager for Norvegia, Bente Hammervold.

Folk ønsker enklere løsninger

TINE ønsker å bidra til større valgfrihet og mer salg av smøreost. Norvegia smørbar på tube er den første lanseringen i denne satsningen.

– Vi mener tiden er inne for å komme tilbake med smøreost på tube, denne gangen med Norges største ostemerkevare, Norvegia. Måltidsvanene er i endring, færre spiser frokost hjemme og lettvinthet er en økende trend, sier Hammervold.

– Dette gjenspeiles i at forbrukere ønsker enklere løsninger. Det er da naturlig for Norges største ostemerkevare å utvide med smørbar Norvegia på tube.

Smøreost siden 1940-tallet

TINE har vært i smøreostmarkedet siden 1942. På 50-tallet lanserte selskapet baconost i beger, et produkt som fremdeles er i markedet. På 90-tallet hadde selskapet smøreost på tube i ulike smaker.

– Da vi lanserte smøreost i tube på 90-tallet var det nytt for oss, og vi lærte mye. Vi hadde utfordringer i produksjonen som vi ikke klarte å løse. Nå har derimot både kvaliteten og produksjonen blitt enda bedre, sier Hammervold.

Sikre norsk melkeanvendelse

– Som samvirke er det viktig at TINE utvikler smakfulle produkter basert på norsk melk. Med Norvegia Smøreost på tube ønsker selskapet å utvide smøreostsegmentet og dermed øke anvendelsen av norsk melk, sier styreleder i TINE, Marit Haugen.

– Dette er en stor og viktig satsning for TINE. Vår oppgave er å utvikle smakfulle meieriprodukter basert på norsk melk, og gjennom dette bidra til å skape et levende Norge med melkebønder over hele landet.

Les mer

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx