Thinfilm og GSK med NFC-teknologi på allergimedisin

PUBLISERT: 4 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar
|

Dagligvarebutikker i Canada får nå smarte produkter, der GSK ved hjelp av Thinfilms NFC Speed Tap-brikker kan påvirke forbrukerne under kjøpsbeslutningen.

Thin Film Elelctronics ASA og GlaxoSmithKlime (GSK) annonserte 3. oktober at de har tatt i bruk Thinfilms SpeedTap-brikker for å lage smarte hyller med utvidet kommunikasjon med forbrukerne under kjøpsbeslutningen.

Interaktive produkter
Med interaktive Flonase-hyller i dagligvarekjedene i Canada gjør GSK et nytt grep. Med SpeedTap-brikker i hyllene kan kundene hente produktinformasjon ved å trykke på en NFC-tilpasset smarttelefon.

I tillegg bruker GSK Thinfilms programvareplattform CNECT for dynamisk håndtering av Flonase-brukernes opplevelser. Den skybaserte plattformen integreres med NFC-maskinvare, og lar GSK fjernstyre brikkene.

På denne måten kan GSK levere forbrukerbeskjeder og innhold, følge forbrukenes trykkeaktivitet i sanntid og utvikle verdifull kundeinnsikt gjennom den innebygde analysefunksjonaliteten.

Teknoligen kan styrke kundeforholdet
– I GSK fokuserer vi på å hjelpe folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger. Og det gjør vi for en stor del ved å levere høyeffektive produkter på markedet, sier Sriman Banerjee, Director R&D Respiratory Packaging for GSK.

– Vi innser at å tilknytte oss direkte forbrukerne gir en unike og meningsfulle erfaringer som er kritiske i dagens marked. Vi tror at en innovativ mobilteknologi som dette kan styrke kundeforholdet, bygge varemerkelojalitet og øke omsetningen for varemerket Flonase.

Allergimedisinen Flonase selges både på resept og over disk som den første sprayen fra GSK som gir lindring for allergiplager i nese og øyne. Den balanserer også sinusplager og trykk.

Hør mer om Thinfilm på Emballasjedagene

– Vi er glade for å jobbe med GSK – en global leder, innovatør og et selskap som vil forandre helsepleiens ansikt, sier Davor Sutija, CEO i Thimfilm.

– Å bruke Thinfilms løsninger på et produkt som Flonase er en milepæl i bransjen, og vi gleder oss til å GSK med å øke merkevarens verdi gjennom direkte kontakt med forbrukerne når kjøpsbeslutningen tas.

Davor Sutija og Thinfilm kan du høre på Emballasjedagene 2. november i Sandefjord.

www.emballasjedagene.no

 

 

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix