Thinfilm og GSK med NFC-teknologi på allergimedisin

PUBLISERT: 4 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar
|

Dagligvarebutikker i Canada får nå smarte produkter, der GSK ved hjelp av Thinfilms NFC Speed Tap-brikker kan påvirke forbrukerne under kjøpsbeslutningen.

Thin Film Elelctronics ASA og GlaxoSmithKlime (GSK) annonserte 3. oktober at de har tatt i bruk Thinfilms SpeedTap-brikker for å lage smarte hyller med utvidet kommunikasjon med forbrukerne under kjøpsbeslutningen.

Interaktive produkter
Med interaktive Flonase-hyller i dagligvarekjedene i Canada gjør GSK et nytt grep. Med SpeedTap-brikker i hyllene kan kundene hente produktinformasjon ved å trykke på en NFC-tilpasset smarttelefon.

I tillegg bruker GSK Thinfilms programvareplattform CNECT for dynamisk håndtering av Flonase-brukernes opplevelser. Den skybaserte plattformen integreres med NFC-maskinvare, og lar GSK fjernstyre brikkene.

På denne måten kan GSK levere forbrukerbeskjeder og innhold, følge forbrukenes trykkeaktivitet i sanntid og utvikle verdifull kundeinnsikt gjennom den innebygde analysefunksjonaliteten.

Teknoligen kan styrke kundeforholdet
– I GSK fokuserer vi på å hjelpe folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger. Og det gjør vi for en stor del ved å levere høyeffektive produkter på markedet, sier Sriman Banerjee, Director R&D Respiratory Packaging for GSK.

– Vi innser at å tilknytte oss direkte forbrukerne gir en unike og meningsfulle erfaringer som er kritiske i dagens marked. Vi tror at en innovativ mobilteknologi som dette kan styrke kundeforholdet, bygge varemerkelojalitet og øke omsetningen for varemerket Flonase.

Allergimedisinen Flonase selges både på resept og over disk som den første sprayen fra GSK som gir lindring for allergiplager i nese og øyne. Den balanserer også sinusplager og trykk.

Hør mer om Thinfilm på Emballasjedagene

– Vi er glade for å jobbe med GSK – en global leder, innovatør og et selskap som vil forandre helsepleiens ansikt, sier Davor Sutija, CEO i Thimfilm.

– Å bruke Thinfilms løsninger på et produkt som Flonase er en milepæl i bransjen, og vi gleder oss til å GSK med å øke merkevarens verdi gjennom direkte kontakt med forbrukerne når kjøpsbeslutningen tas.

Davor Sutija og Thinfilm kan du høre på Emballasjedagene 2. november i Sandefjord.

www.emballasjedagene.no

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1