Norske Thinfilm og Constantia Flexibles inngår partnerskap for å levere smarte emballasjeløsninger og etiketter for drikkevaremarkedet.
De to selskapene skal i samarbeid levere trykksensitive etiketter til ledende merkevarer i drikkevareindustrien. Ved å bruke Thinfilms NFC OpenSense-teknologi vil de kunne friste forbrukerne med markedskampanjer og andre tiltak.
Bygger in NFC OpenSense i etiketter
Thinfilm har fått en sekssifret ordre på NFC OpenSense-brikker fra Constantia. Nå jobber de to partnerne med å lage produksjons- og applikasjonsmetoder for å bygge inn NFC OpenSense-brikker i etiketter for vin, brennevin og drikkevarer, samt fleksibel emballasje for forbrukervarer.
NFC OpenSense-brikker er tynne og bøyelige etiketter som kan oppdage om produktet er fabrikkforseglet eller åpnet. De kan også kommunisere innhold ved et tastetrykk på en smarttelefon med NFC-tilgang.
Hver tag kan identifiseres som unik, og dersom de kombineres med en app og cloud-basert programvare, kan de kommunisere med enkeltkunder. Brikken er aktiv også etter at fabrikkforseglingen er brutt. Det gjør at merkevareeieren kan kommunisere med forbrukeren etter utsalgspunktet, gjennom produktets levetid.
Spennende
– Vi i Constantia Flexibles syns det er spennende å bringe Thinfilms NFC OpenSense-teknologi ut på markedet, sier Mike Henry, EVP i etikettdivisjonen i Contantia Flexibles.
Thinfilm er fornøyd med å samarbeide med en av de ledende leverandørene av fleksibel emballasje og etiketter.
– Vi ser frem til å dra nytte av Constantias ekspertise for å optimalisere integrasjonsprosessen for NFC OpenSense i emballasje og gjøre teknologien tilgjengelig for deres kunder.