Tetra Pak tilbyr kundene modulær skreddersøm

PUBLISERT: 4 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


Med «Intelligent Customisation» lanserer Tetra Pak bransjens første modulære portefølje med varmesystemer som kan skreddersys for mat og drikke.

Modulene er basert på selskapets teknologi for meierier, drikkevarer og forbehandlet matprosessering. De kan kombineres i en rekke konfigurasjoner slik at oppvarmingen kan skreddersys spesifikke behov hos den enkelte kunden.

Samarbeid med kundene
Ola Elmqvist, Vice President Business Unit Liquid Food forteller at Tetra Pak samarbeider med kundene med den nye modulære porteføljen.

– Dette er svært viktig, siden hver kunde får stadig flere utfordringer og prioriteter som ofte endres over tid. Vi starter med detaljerte diskusjoner om forretningene deres, som hva slags produkter de lager, produksjonsprosessene, kjøretider, rengjøringskostnader og målsettinger både på kort og lang sikt.

– Med denne dype forståelsen kan vi levere en kundetilpasset varmeløsning som gir merverdi for driften.

Forsøk i Europa og Russland
Tetra Pak har gjennomfør forsøk med den nye modulære porteføljen hos kunder i Europa og Russland. Alexander Belyanov, direktør i OJSC Bogdanivich GMz sier at Tetra Paks Indirekte UHT-enhet for meieriapplikasjoner er en betydelig innovasjon.

– Gjennom detaljerte diskusjoner, planlegging av konseptutviklingen og ny design har Tetra Pak levert en prosesslinje som var skreddersydd til våre behov for å forbedre fabrikkdriften. Den nye modultilnærmingen er enklere å installere, mer effektiv og har bedre ytelse.

– I tillegg er alle servicepunktene plassert på samme sted, noe som gjør det lett å komme til og praktisk.

Full fleksibilitet
Den nye oppvarmingsporteføljen innebærer at Tetra Pak kan tilby full fleksibilitet og en oppgraderbarhet som støtter kundens nåværende og fremtidige behov.

Løsningen kan for eksempel oppgraderes til å støtte kundens utvidelse fra melk og krem til drikkevarer med partikler, eller fra barnemat til et større utvalg av tilberedte matprodukter.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x