Tetra Pak tilbyr kundene modulær skreddersøm

PUBLISERT: 4 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


Med «Intelligent Customisation» lanserer Tetra Pak bransjens første modulære portefølje med varmesystemer som kan skreddersys for mat og drikke.

Modulene er basert på selskapets teknologi for meierier, drikkevarer og forbehandlet matprosessering. De kan kombineres i en rekke konfigurasjoner slik at oppvarmingen kan skreddersys spesifikke behov hos den enkelte kunden.

Samarbeid med kundene
Ola Elmqvist, Vice President Business Unit Liquid Food forteller at Tetra Pak samarbeider med kundene med den nye modulære porteføljen.

– Dette er svært viktig, siden hver kunde får stadig flere utfordringer og prioriteter som ofte endres over tid. Vi starter med detaljerte diskusjoner om forretningene deres, som hva slags produkter de lager, produksjonsprosessene, kjøretider, rengjøringskostnader og målsettinger både på kort og lang sikt.

– Med denne dype forståelsen kan vi levere en kundetilpasset varmeløsning som gir merverdi for driften.

Forsøk i Europa og Russland
Tetra Pak har gjennomfør forsøk med den nye modulære porteføljen hos kunder i Europa og Russland. Alexander Belyanov, direktør i OJSC Bogdanivich GMz sier at Tetra Paks Indirekte UHT-enhet for meieriapplikasjoner er en betydelig innovasjon.

– Gjennom detaljerte diskusjoner, planlegging av konseptutviklingen og ny design har Tetra Pak levert en prosesslinje som var skreddersydd til våre behov for å forbedre fabrikkdriften. Den nye modultilnærmingen er enklere å installere, mer effektiv og har bedre ytelse.

– I tillegg er alle servicepunktene plassert på samme sted, noe som gjør det lett å komme til og praktisk.

Full fleksibilitet
Den nye oppvarmingsporteføljen innebærer at Tetra Pak kan tilby full fleksibilitet og en oppgraderbarhet som støtter kundens nåværende og fremtidige behov.

Løsningen kan for eksempel oppgraderes til å støtte kundens utvidelse fra melk og krem til drikkevarer med partikler, eller fra barnemat til et større utvalg av tilberedte matprodukter.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red