Med «Intelligent Customisation» lanserer Tetra Pak bransjens første modulære portefølje med varmesystemer som kan skreddersys for mat og drikke.
Modulene er basert på selskapets teknologi for meierier, drikkevarer og forbehandlet matprosessering. De kan kombineres i en rekke konfigurasjoner slik at oppvarmingen kan skreddersys spesifikke behov hos den enkelte kunden.
Samarbeid med kundene
Ola Elmqvist, Vice President Business Unit Liquid Food forteller at Tetra Pak samarbeider med kundene med den nye modulære porteføljen.
– Dette er svært viktig, siden hver kunde får stadig flere utfordringer og prioriteter som ofte endres over tid. Vi starter med detaljerte diskusjoner om forretningene deres, som hva slags produkter de lager, produksjonsprosessene, kjøretider, rengjøringskostnader og målsettinger både på kort og lang sikt.
– Med denne dype forståelsen kan vi levere en kundetilpasset varmeløsning som gir merverdi for driften.
Forsøk i Europa og Russland
Tetra Pak har gjennomfør forsøk med den nye modulære porteføljen hos kunder i Europa og Russland. Alexander Belyanov, direktør i OJSC Bogdanivich GMz sier at Tetra Paks Indirekte UHT-enhet for meieriapplikasjoner er en betydelig innovasjon.
– Gjennom detaljerte diskusjoner, planlegging av konseptutviklingen og ny design har Tetra Pak levert en prosesslinje som var skreddersydd til våre behov for å forbedre fabrikkdriften. Den nye modultilnærmingen er enklere å installere, mer effektiv og har bedre ytelse.
– I tillegg er alle servicepunktene plassert på samme sted, noe som gjør det lett å komme til og praktisk.
Full fleksibilitet
Den nye oppvarmingsporteføljen innebærer at Tetra Pak kan tilby full fleksibilitet og en oppgraderbarhet som støtter kundens nåværende og fremtidige behov.
Løsningen kan for eksempel oppgraderes til å støtte kundens utvidelse fra melk og krem til drikkevarer med partikler, eller fra barnemat til et større utvalg av tilberedte matprodukter.