Sulapacs biomateriale i luksuriøse franske kosmetikkforpakninger

PUBLISERT: 14 februar 2024
OPPDATERT: 14 februar

Finske Sulapac Oy med sitt velkjente proprietære biomateriale, som erstatter oljebasert plast, fortsetter satsingen innen kosmetikk, sist med en serie luksusemballasje i samarbeid med franske selskaper.

Sammen med den franske glassemballasjeprodusenten Verescence og likeledes den franske kosmetikkspesialisten Albéa Cosmetics & Fragrance har Sulapac utviklet krukkekonseptet Twirl, som består av en 50 ml glasskrukke, produsert av Verescence, og består av 20 prosent resirkulert glass og etn biobasert og resirkulerbart lokk, laget av Sulapac-materiale. Den påfyllbare krukken sies å gi et redusert karbonavtrykk samtidig som den sikrer funksjonalitet og estetikk.

– Twirl-glasskrukken med Sulapac-lokk er et tilgjengelig valg for kosmetikkmerker som tilstreber å integrere banebrytende bærekraft med et luksuriøst preg, sier Colin Strobant, salgsdirektør i Sulapac Oy.

Lokk laget av Sulapac-materiale brukes i en rekke luksuriøse glasskrukker for hudpleieprodukter. (Bilde Sulapac)

Twirl-krukken med Sulapac-lokk er den første kosmetiske emballasjen i samarbeidet mellom Sulapac, Verescence og Albéa.

– Den lett tilgjengelige Twirl-boksen er miljøvennlig, men likevel estetisk tiltalende og enkel å bruke. Den svarer på trenden med gjenfyllbar emballasje, som har vokst jevnt og trutt i hudpleiemarkedet de siste årene og blir stadig mer populær blant miljøbevisste forbrukere. Å bytte ut konvensjonell plast i lokket med slitesterk Sulapac tar emballasjens miljømessige fordeler et skritt videre, skriver de tre selskapene i en felles pressemelding.

NB: Fra tidligere har kjente kosmetikkmerker som franske Chanel, japanske Ulé by Shiseido, finske Lumene Oy, osv. Sulapac-materiale i deres kosmetiske emballasje.

Jerry Pettersson/JP Press Agency © 2024

Siste nytt

Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Grønt Punkt Norge: – Emballasjebransjen står overfor en bølge av nye krav. Vår jobb er å gjøre veien til gode løsninger enklere.
emballasjeutstillere
Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Den svært automatiserte corrPRESS iB17 produserer kostnadseffektive korte og mellomstore opplag med raske behandlingstider og krever færre operatører og lavere ferdighetsnivåer, skriver Canon i en pressemelding.
Canon-corrPRESS-iB17_high-res_
Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Kunsten å tømme en messestand!

Packnews vekslet noen ord med Jesper Hammarstrand, administrerende direktør i InknArt, på slutten av Empack-messen. Han var generelt fornøyd med messen, og faktisk var standen fullstendig tømt.
Jesper-Hammarlund
Kunsten å tømme en messestand!

Alle de nominerte i Packnorth Awards

7. oktober publiserte vi alle vinnerne av årets Packnorth Award, som ble delt ut på Empack 1. oktober. Her kan du se hvilke konkurrerende bidrag som ble nominert i hver kategori.
PNA-Emblem
Alle de nominerte i Packnorth Awards

Les mer

Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Grønt Punkt Norge: – Emballasjebransjen står overfor en bølge av nye krav. Vår jobb er å gjøre veien til gode løsninger enklere.
emballasjeutstillere
Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Alle de nominerte i Packnorth Awards

7. oktober publiserte vi alle vinnerne av årets Packnorth Award, som ble delt ut på Empack 1. oktober. Her kan du se hvilke konkurrerende bidrag som ble nominert i hver kategori.
PNA-Emblem
Alle de nominerte i Packnorth Awards

SIG først med barrierematerial uten aluminium

SIG har lansert det de kaller verdens første fullbarrieremateriale for aseptiske kartonger uten aluminiumslag. Teknologien brukes i selskapets Terra-emballasje, og Aldi er den første som bruker den.
sig
SIG først med barrierematerial uten aluminium

NorgesGruppen skal gi millioner til grønnere prosjekter i matbransjen

NorgesGruppen etterlyser bærekraftprosjekter i verdikjeden for mat og drikke. Fondet HANDLE skal dele ut millioner i sin femte søknadsrunde.
Foto Caroline Roka
NorgesGruppen skal gi millioner til grønnere prosjekter i matbransjen