Stein Rømmerud går fra Coca-Cola til NorgesGruppen i april

PUBLISERT: 17 februar 2020
OPPDATERT: 26 januar

Stein Rømmerud blir konsernsjef for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen.

Stein Rømmerud er ansatt som ny konserndirektør for Kommunikasjon og Samfunnskontakt i NorgesGruppen. Han begynner i jobben 1. april.

De siste fem årene har Stein Rømmerud vært administrerende direktør for Coca-Cola, der han har levert sterke resultater. Han har 20 års erfaring fra PR- og kommunikasjonsbransjen, både i Coca-Cola, Forsvaret og som avdelingsleder for merkevarer i PR-byrået Burson-Marsteller.

Kjenner NorgesGruppen godt

– Jeg er både takknemlig og ydmyk over å få denne tilliten fra NorgesGruppen, og gleder meg til å bli en del av laget i april, sier Stein Rømmerud i en pressemelding fra NorgesGruppen.

– Gjennom mine år i bransjen føler jeg at jeg kjenner NorgesGruppen relativt godt, og håper jeg kan bidra positivt til konsernets fortsatte suksess i årene fremover. Jeg er opptatt av å bygge videre på alt det gode arbeidet som er lagt ned på fagfeltet kommunikasjon og samfunnskontakt, og jeg personlig brenner særlig for områdene bærekraft og klima.

– Det er massivt imponerende hva selskapet har oppnådd her så langt, og jeg ser frem til å være med på reisen videre sammen med alle de dyktige medarbeiderne.

Bred erfaring i dagligvarebransjen

Rømmerud vil lede avdelingen Kommunikasjon og Samfunnskontakt i NorgesGruppen.

– Vi gleder oss til å få Stein Rømmerud med på laget, sier konsernsjef Runar Hollevik.

– Stein har lang erfaring både fra kommunikasjon og myndighetskontakt, i tillegg til solid bransjekunnskap. Med sin brede erfaring i dagligvarebransjen vil han være en positiv bidragsyter til å videreutvikle NorgesGruppen og fremtidens handleopplevelse, sier Runar videre.

Per Roskifte vil samtidig som Rømmerud tiltrer, fratre som konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt og gå over i en rådgivende rolle frem til sin pensjonering sommeren 2021.

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors