Stein Rømmerud går fra Coca-Cola til NorgesGruppen i april

PUBLISERT: 17 februar 2020
OPPDATERT: 26 januar

Stein Rømmerud blir konsernsjef for kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesGruppen.

Stein Rømmerud er ansatt som ny konserndirektør for Kommunikasjon og Samfunnskontakt i NorgesGruppen. Han begynner i jobben 1. april.

De siste fem årene har Stein Rømmerud vært administrerende direktør for Coca-Cola, der han har levert sterke resultater. Han har 20 års erfaring fra PR- og kommunikasjonsbransjen, både i Coca-Cola, Forsvaret og som avdelingsleder for merkevarer i PR-byrået Burson-Marsteller.

Kjenner NorgesGruppen godt

– Jeg er både takknemlig og ydmyk over å få denne tilliten fra NorgesGruppen, og gleder meg til å bli en del av laget i april, sier Stein Rømmerud i en pressemelding fra NorgesGruppen.

– Gjennom mine år i bransjen føler jeg at jeg kjenner NorgesGruppen relativt godt, og håper jeg kan bidra positivt til konsernets fortsatte suksess i årene fremover. Jeg er opptatt av å bygge videre på alt det gode arbeidet som er lagt ned på fagfeltet kommunikasjon og samfunnskontakt, og jeg personlig brenner særlig for områdene bærekraft og klima.

– Det er massivt imponerende hva selskapet har oppnådd her så langt, og jeg ser frem til å være med på reisen videre sammen med alle de dyktige medarbeiderne.

Bred erfaring i dagligvarebransjen

Rømmerud vil lede avdelingen Kommunikasjon og Samfunnskontakt i NorgesGruppen.

– Vi gleder oss til å få Stein Rømmerud med på laget, sier konsernsjef Runar Hollevik.

– Stein har lang erfaring både fra kommunikasjon og myndighetskontakt, i tillegg til solid bransjekunnskap. Med sin brede erfaring i dagligvarebransjen vil han være en positiv bidragsyter til å videreutvikle NorgesGruppen og fremtidens handleopplevelse, sier Runar videre.

Per Roskifte vil samtidig som Rømmerud tiltrer, fratre som konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt og gå over i en rådgivende rolle frem til sin pensjonering sommeren 2021.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa