Smurfit Kappas nye emballasje for netthandel med drikkevarer

PUBLISERT: 25 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Nettsalg av alkohol har økt med 34 prosent i Europa, noe som har ført til større etterspørsel etter bærekraftig, slitesterk og kundevennlig emballasje som beskytter produktet under frakt. En av ti kunder vil revurdere fremtidige bestillinger ved skader.||

Emballasjeprodusenten Smurfit Kappa har en ny kolleksjon med emballasjeløsninger for det raskt voksende nettbaserte markedet for drikke og væsker.

Den nye kolleksjonen består av en rekke bærekraftige løsninger for single- og multipack-produkter, inkludert flaskeemballasjen Rollor, BiPack og Pop-up-pakning.

Økt netthandel i alle bransjer
Den nye kolleksjonen består av en rekke  løsninger for single- og multipack-produkter, inkludert flaskeemballasjen Rollor, BiPack og Pop-up-pakning.

Koronapandemien har ført til en økning i netthandelen for alle bransjer, og drikkemarkedet har også blitt påvirket av dette. Nettsalg av alkohol har økt med 34 prosent i Europa, noe som har ført til større etterspørsel etter bærekraftig, slitesterk og kundevennlig emballasje som beskytter produktet under frakt.

Hovedutfordringene for nettsalg av drikke er produktskader, bærekraft, kundeopplevelse og muligheten til å øke veksten ved hjelp av de riktige emballeringsprosessene. Kundeundersøkelser som Smurfit Kappa har gjennomført, viser også at forbrukerne ønsker stadig bedre standard.

Forskningen avdekket:
  • Mer enn to tredjedeler (69 %) av kundene foretrekker papirbasert emballasje
  • Mer enn halvparten (59 %) av kundene vil at det skal være enkelt å åpne pakken
  • En av ti kunder vil revurdere fremtidige bestillinger ved skader

Arco Berkenbosch, VP Innovation and Development i Smurfit Kappa Europa, sa følgende om lanseringen:

– Vår nye produktserie eBottle består av skreddersydde emballasjeløsninger for drikkevarebransjen for å løse de viktigste utfordringene innen netthandel. Den innovative kolleksjonen, kombinert med vårt fokus på netthandelsprosesser, forsyningskjede og kundeopplevelse, har bidratt til å øke salget og gjøre kundene våre mer effektive.

Automatiserte løsninger for drikkevarebransjen
Produktserien eBottle består av skreddersydde emballasjeløsninger for drikkevarebransjen.

Smurfit Kappa tilbyr også en rekke automatiserte løsninger for å optimalisere emballasjeprosesser i tillegg til eBottle-produktene. Lanseringen av denne nye produktporteføljen er det nyeste tilskuddet til kolleksjonen Better Planet Packaging, som er utviklet for å være mer bærekraftig, og som lages av et fornybart og resirkulerbart råmateriale. Bedrifter ser allerede gode resultater i segmentet for alkoholholdig drikke.

InterDrinks er en nettbutikk som selger mer enn 2500 forskjellige typer øl og ølrelaterte produkter. Smurfit Kappa utviklet en unik og fleksibel emballasjeløsning som passer til alle de forskjellige produktstørrelsene InterDrinks selger. Løsningen inkluderer også automatisert montering, som monterer emballasjen ved behov.

Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa, sier:

– Netthandelsmarkedet for alkoholholdig drikke i Europa omsetter for 5,6 milliarder euro, og vi ønsker å gjøre det enklere for selskapene å benytte seg av mulighetene for reell vekst i dette segmentet. Etter at InterDrinks implementerte emballasje- og automatiseringsløsningen, har de økt emballasje- og fyllekapasiteten sin med 66 prosent, slik at selskapet kan behandle flere bestillinger raskere.

Les mer om produktserien eBottle

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar