Smurfit Kappas nye emballasje for netthandel med drikkevarer

PUBLISERT: 25 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Nettsalg av alkohol har økt med 34 prosent i Europa, noe som har ført til større etterspørsel etter bærekraftig, slitesterk og kundevennlig emballasje som beskytter produktet under frakt. En av ti kunder vil revurdere fremtidige bestillinger ved skader.||

Emballasjeprodusenten Smurfit Kappa har en ny kolleksjon med emballasjeløsninger for det raskt voksende nettbaserte markedet for drikke og væsker.

Den nye kolleksjonen består av en rekke bærekraftige løsninger for single- og multipack-produkter, inkludert flaskeemballasjen Rollor, BiPack og Pop-up-pakning.

Økt netthandel i alle bransjer
Den nye kolleksjonen består av en rekke  løsninger for single- og multipack-produkter, inkludert flaskeemballasjen Rollor, BiPack og Pop-up-pakning.

Koronapandemien har ført til en økning i netthandelen for alle bransjer, og drikkemarkedet har også blitt påvirket av dette. Nettsalg av alkohol har økt med 34 prosent i Europa, noe som har ført til større etterspørsel etter bærekraftig, slitesterk og kundevennlig emballasje som beskytter produktet under frakt.

Hovedutfordringene for nettsalg av drikke er produktskader, bærekraft, kundeopplevelse og muligheten til å øke veksten ved hjelp av de riktige emballeringsprosessene. Kundeundersøkelser som Smurfit Kappa har gjennomført, viser også at forbrukerne ønsker stadig bedre standard.

Forskningen avdekket:
  • Mer enn to tredjedeler (69 %) av kundene foretrekker papirbasert emballasje
  • Mer enn halvparten (59 %) av kundene vil at det skal være enkelt å åpne pakken
  • En av ti kunder vil revurdere fremtidige bestillinger ved skader

Arco Berkenbosch, VP Innovation and Development i Smurfit Kappa Europa, sa følgende om lanseringen:

– Vår nye produktserie eBottle består av skreddersydde emballasjeløsninger for drikkevarebransjen for å løse de viktigste utfordringene innen netthandel. Den innovative kolleksjonen, kombinert med vårt fokus på netthandelsprosesser, forsyningskjede og kundeopplevelse, har bidratt til å øke salget og gjøre kundene våre mer effektive.

Automatiserte løsninger for drikkevarebransjen
Produktserien eBottle består av skreddersydde emballasjeløsninger for drikkevarebransjen.

Smurfit Kappa tilbyr også en rekke automatiserte løsninger for å optimalisere emballasjeprosesser i tillegg til eBottle-produktene. Lanseringen av denne nye produktporteføljen er det nyeste tilskuddet til kolleksjonen Better Planet Packaging, som er utviklet for å være mer bærekraftig, og som lages av et fornybart og resirkulerbart råmateriale. Bedrifter ser allerede gode resultater i segmentet for alkoholholdig drikke.

InterDrinks er en nettbutikk som selger mer enn 2500 forskjellige typer øl og ølrelaterte produkter. Smurfit Kappa utviklet en unik og fleksibel emballasjeløsning som passer til alle de forskjellige produktstørrelsene InterDrinks selger. Løsningen inkluderer også automatisert montering, som monterer emballasjen ved behov.

Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa, sier:

– Netthandelsmarkedet for alkoholholdig drikke i Europa omsetter for 5,6 milliarder euro, og vi ønsker å gjøre det enklere for selskapene å benytte seg av mulighetene for reell vekst i dette segmentet. Etter at InterDrinks implementerte emballasje- og automatiseringsløsningen, har de økt emballasje- og fyllekapasiteten sin med 66 prosent, slik at selskapet kan behandle flere bestillinger raskere.

Les mer om produktserien eBottle

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx