Smurfit Kappa lanserer ny eskereiser med formverktøy

PUBLISERT: 30 mai 2016
OPPDATERT: 26 januar


SKMF 146 er en effektiv og optimert emballasjeløsning med en fleksibilitet som gir kundene muligheten til å pakke flere forskjellige formater.

SKMF 146 kan forme forpakningene rundt et formverktøy, noe som gir emballasje med optimert presisjon. Ifølge Smurfit Kappa vil denne typen presisjonsforming gi høyere effektivitet i hele pakkelinjen på grunn av mer pålitelig kassefylling, perfekt lukking og rette pallestabler.

Kan endre design
Med SKMF 146 vil merkevareeiere kunne endre emballasjedesign for størst mulig gjennomslag i butikken, der 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas. Maskinen kan brette esker med fire, seks eller åtte hjørner i ulike former.

Det gjør det mulig å endre design på eksisterende emballasje ved å skape ekstra plass til kommunikasjon av varemerkets budskap eller helt nye emballasjer som forandre forbrukernes kjøpsatferd.

Eskereiseren SKMF 146 er en allsidig maskin som kan brukes i forskjellige bransjer og bedrifter.

Brukes av Pernod Ricard
Allerede i dag brukes den på Pernod Ricards fabrikk i Lomont nord for Bordeaux, som produserer omkring 18 millioner liter i året.

– Innovasjon er en av grunnpilarene i vår forretningsstrategi. Derfor var ikke i tvil om å ta i bruk den første SKMF146-maskinen i vår produksjonslinje i starten av 2016, forteller Alexandre Defrance, fabrikksjef på Pernods anlegg i Lomont.

– Den nyskapende konstruksjonen er et velfungerende kompromiss mellom ergonomi, lett tilgjengelighet og brukervennlighet, noe som passer med våre mål om effektivitet og fleksible formater, samt førsteklasses resultater.

Heldekkende løsning
Arco Berkenbosch, innovasjons- og utviklingssjef hos Smurfit Kappa legger til at Smurfit Kappa hele tiden leter etter nye, innovative og unike måter å hjelpe kundene med å optimere sin emballasje i forsyningskjeden og butikk.

– Eskereiseren SKMF 146 er enda et eksempel på en heldekkende emballeringsløsning som ikke bare forbedrer maskinbearbeidingen men også design, varemerkets gjennomslagskraft og effektiviteten i forsyningskjeden.

Smurfit Kappa leverer omkring 200 maskiner i året til sine kunder, og cirka 8000 maskiner er i drift verden over. Selskapet har en rekke sisteledsmaskiner som traureisere, eskereisere, wrap around-maskiner og skreddersydde pakkelinjer.

 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot