Små kartonger skal gi vekst i nye "on-the-go-markeder"

PUBLISERT: 5 april 2017
OPPDATERT: 26 januar
|||

Tetra Pak lanserer to nye emballasjer som er tilpasset merkevareeiernes ønsker om å utnytte vekstpotensialet i «on-the-go»-markedet for drikkevarer.

Over 40 prosent av forbrukerne veden over nyter drikkevarer mens de er på farten, der smaksforsterket melk, drikkeyoghurt og energidrikker er blant favorittene.  Men for mange er bokser på 330ml litt for store, slik at folk føler seg for mette.

Stort marked for mindre porsjonspakninger
Dette betyr at det er et stort marked for porsjonspakninger som er mindre enn 250 ml. Ifølge Tetra Paks undersøkelser er dette markedet forventet å vokse med 10 prosent til 72 milliarder liter i 2019.

Derfor har Tetra Pak allerede lansert to nye porsjonsstørrelser med Tetra Prisma Aseptic 200 og 250 Edge med DreamCap 26. Dermed får forbrukerne nye forpakninger i mindre størrelse men med den samme gjenlukkbare korken som Tetra Prisma Aseptic 330 ml.

– Våre kunder trenger emballasjeløsninger som kan hjelpe dem å fange mulighetene og maksimere veksten, sier Charles Brand, Executive Vice President Product Management and Commercial Operations i Tetra Pak.

Flere størrelser åpner for  differensiering
Med de to nye emballasjene har Tetra Pak gitt dem en mulighet til å utnytte de enorme mulighetene på «on-the-og»-markedet. Og selskapet er fornøyd med at de allerede har hatt suksess med kunder som var tidlig på banen.

Ken Haubein, President i Jasper Products forteller at de sampakker varer for flere merkevareeier.

– I de siste årene har vi sett en økende interesse blant våre kunder for Tetra Prisma Aspetic DreamCap-porsjonspakninger. Med flere størrelser å velge i, er mulighetene for å differensiere varemerkene enda større i det konkurranseutsatte markedet for smaksatt melk og drikkevarer i USA, sier han.

Tetra Prisma Aseptic 200 og 250 Edge med DreamCap er ment å speile suksessen med den prisvinnende Tetra Prisma Aseptic 330ml-kartongen med DreamCap, som siden den kom har vært foretrukket porsjonspakning for over 100 kunder og 340 varemerker.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl