Tetra Pak lanserer to nye emballasjer som er tilpasset merkevareeiernes ønsker om å utnytte vekstpotensialet i «on-the-go»-markedet for drikkevarer.
Over 40 prosent av forbrukerne veden over nyter drikkevarer mens de er på farten, der smaksforsterket melk, drikkeyoghurt og energidrikker er blant favorittene. Men for mange er bokser på 330ml litt for store, slik at folk føler seg for mette.
Stort marked for mindre porsjonspakninger
Dette betyr at det er et stort marked for porsjonspakninger som er mindre enn 250 ml. Ifølge Tetra Paks undersøkelser er dette markedet forventet å vokse med 10 prosent til 72 milliarder liter i 2019.
Derfor har Tetra Pak allerede lansert to nye porsjonsstørrelser med Tetra Prisma Aseptic 200 og 250 Edge med DreamCap 26. Dermed får forbrukerne nye forpakninger i mindre størrelse men med den samme gjenlukkbare korken som Tetra Prisma Aseptic 330 ml.
– Våre kunder trenger emballasjeløsninger som kan hjelpe dem å fange mulighetene og maksimere veksten, sier Charles Brand, Executive Vice President Product Management and Commercial Operations i Tetra Pak.
Flere størrelser åpner for differensiering
Med de to nye emballasjene har Tetra Pak gitt dem en mulighet til å utnytte de enorme mulighetene på «on-the-og»-markedet. Og selskapet er fornøyd med at de allerede har hatt suksess med kunder som var tidlig på banen.
Ken Haubein, President i Jasper Products forteller at de sampakker varer for flere merkevareeier.
– I de siste årene har vi sett en økende interesse blant våre kunder for Tetra Prisma Aspetic DreamCap-porsjonspakninger. Med flere størrelser å velge i, er mulighetene for å differensiere varemerkene enda større i det konkurranseutsatte markedet for smaksatt melk og drikkevarer i USA, sier han.
Tetra Prisma Aseptic 200 og 250 Edge med DreamCap er ment å speile suksessen med den prisvinnende Tetra Prisma Aseptic 330ml-kartongen med DreamCap, som siden den kom har vært foretrukket porsjonspakning for over 100 kunder og 340 varemerker.