Skreddersydd emballasje for unikt produkt ga suksess

PUBLISERT: 6 mars 2017
OPPDATERT: 26 januar

Et finsk bryggeri tok i bruk en helt spesiell emballasje da de lanserte et «dødelig godt øl» – Post Mortem Imperial Stout – i forbindelse med Halloween.

Bryggeriet Käsityöläispanimo Pyynikki i Tammerfors i Finland ville ha en bærekraftig emballasje som kunne gjenspeile produktets unike karakter og samtidig selge produktet.

Utrolig emballasje
DS Smith utviklet i samarbeid med bryggeriet en helt utrolig og smått makaber emballasje i form av en miniatyrkiste. Størrelsen passer eksakt til en ølflaske, og hver emballasje fikk sitt unike nummer.

Dermed kunne kundene få håndverksbrygget øl med unik emballasje for hvert produkt.

Kisteemballasjen viste seg å være en fulltreffer og ble øyeblikkelig svært populær. I tillegg til å være svært synlig i hyllen, solgte produktet ut på rekordtid.

Resultat:
* Økt salg på grunn av unik og lett identifiserbar emballasje
* Strålende varemerkebygging med en flott emballasje som kunden fikk beholde
* Gode miljøegenskaper med fullt gjenvinnbar emballasje
* God risikohåndtering da emballasjen beskyttet de skjøre ølflaskene
* Individuelt nummerte emballasjer ga samlere et unikt produkt og styrket lojalitet til bryggeriet

 

 

Les mer

Ecma: Mye i PPWR som påvirker kartongprodusentene

"Hvis emballasje var oppfunnet i dag, ville vi mottatt en rekke priser med tanke på alle de gode tingene knyttet til den. I stedet blir de sett på som et problem av våre beslutningstakere, problemer som må løses". Det sa Mike Turner, uavhengig konsulent for Ecma, da han var den første foredragsholderen på Svenska Kartongföreningens årsmøte nylig. Packnews var selvfølgelig der.
mike

Ny emballasjeserie for takeaway fra Greiner Packaging

Greiner Packaging har utviklet en ny serie med emballasje, for eksempel for hamburgere, salater eller lunsjmat, beregnet for gjenbruk. For å sikre at takeaway-måltider holder temperaturen og smaken best mulig, må de pakkes nøye – og det betyr vanligvis mye engangsemballasje og dermed avfall. Nå er dette et alternativ.
Empty wooden tables with pepper bottle on blurred food truck fes

United Bankers skogfond kjøper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har kjøpt hundre prosent av aksjene i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean produserer utstyr for produksjon av MFC (Microfibrillar Cellulose) som gir papirmasse nye egenskaper.
David-Walker

UPM Raflatac stenger fabrikk i Tyskland

UPM Raflatac har besluttet å permanent stenge fabrikken i Kaltenkirchen, Tyskland for å forbedre organisasjonens samlede effektivitet og lønnsomhet.
raf_tim-kirchen-appointment

Siste nytt

Ecma: Mye i PPWR som påvirker kartongprodusentene

"Hvis emballasje var oppfunnet i dag, ville vi mottatt en rekke priser med tanke på alle de gode tingene knyttet til den. I stedet blir de sett på som et problem av våre beslutningstakere, problemer som må løses". Det sa Mike Turner, uavhengig konsulent for Ecma, da han var den første foredragsholderen på Svenska Kartongföreningens årsmøte nylig. Packnews var selvfølgelig der.
mike

Ny emballasjeserie for takeaway fra Greiner Packaging

Greiner Packaging har utviklet en ny serie med emballasje, for eksempel for hamburgere, salater eller lunsjmat, beregnet for gjenbruk. For å sikre at takeaway-måltider holder temperaturen og smaken best mulig, må de pakkes nøye – og det betyr vanligvis mye engangsemballasje og dermed avfall. Nå er dette et alternativ.
Empty wooden tables with pepper bottle on blurred food truck fes

United Bankers skogfond kjøper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har kjøpt hundre prosent av aksjene i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean produserer utstyr for produksjon av MFC (Microfibrillar Cellulose) som gir papirmasse nye egenskaper.
David-Walker

UPM Raflatac stenger fabrikk i Tyskland

UPM Raflatac har besluttet å permanent stenge fabrikken i Kaltenkirchen, Tyskland for å forbedre organisasjonens samlede effektivitet og lønnsomhet.
raf_tim-kirchen-appointment