Skreddersydd emballasje for cateringleveranser

PUBLISERT: 10 mai 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Levering av mat og cateringtjenester utgjør en stadig større andel av omsetningen for restauranter, og de ser derfor etter skreddersydd emballasje.

Ledende restaurantkjeder sier at emballasjen må reflektere varemerket og fungere som en forlengelse av restauranten. Emballasjen skal også opprettholde kvaliteten på maten ved å gjøre transporten sikker og lettvint, samtidig som den gjør gjenvinning enklere for kunden.

Kvaliteten skal være like god som i restauranten
– Skreddersydd emballasje kan være nødvendig for at produktet skal være av like god kvalitet når det leveres hjemme eller på et event, som når det serveres i restauranten, sier Sheri Miksa, president og CEO i Italian Eatery i Tulsa, Oklahoma, USA..

Gjennom godt samarbeid med emballasjeleverandører kan ny emballasje utvikles på uker, ikke måneder. Det siste tilskuddet er nye salatskåler og bølgepapp-hylser for folierte matvarer.

– Hvordan produktet leveres, reflekterer varemerket, og kundene bryr seg ikke om at en dårlig leveranse kan skyldes en tredjepartsleverandør. Man bør ta dette seriøst og gjøre leveransen like god som restaurantopplevelsen, sier Miksa.

Transporteres i «Smart Box»
The Melt-kjeden i San Francisco samarbeider med Eco-Products for å utvikle emballasje som holder sandwicher og hamburgere sprø og varme frem til leveranse. De har utviklet komposterbar emballasje som leveres i en programvarestyrt «Smart Box» som balanserer fuktighet, varme og luftsirkulasjon.

– Vi kunne ikke finne en eksisterende cateringløsning som kunne gjøre jobben for oss, så vi utviklet vår egen, sier Jonathan Kaplan, leder for The Melt til Restaurant News.

Sandwichen legges på en hylle i emballasjen slik at luft kan strømme rundt den og forhindre at fuktighet fanges under den, noe som gjør brødet mykt. Fuktigheten drives ut gjennom ventiler.

 

 

 

Les mer

Strategiskt samarbeid for å utvikle nedbrytbare matemballasjer

Walki har inngått et strategisk partnerskap med det franske oppstartsselskapet Lactips for å lage fullstendig biologisk nedbrytbar, plastfri matemballasje ved bruk av naturlige polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx

Sverige: Urettferdig plastposeskatt avviklet

Den mislykkede skatten i Sverige som også rammet nye, ikke-fossile og komposterbare poser er nå fjernet. Nå stiger salget av de bærekraftige alternativene som ser ut som, men ikke er de tradisjonelle plastposene.
Gaia-1x

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683

Siste nytt

Strategiskt samarbeid for å utvikle nedbrytbare matemballasjer

Walki har inngått et strategisk partnerskap med det franske oppstartsselskapet Lactips for å lage fullstendig biologisk nedbrytbar, plastfri matemballasje ved bruk av naturlige polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx

Sverige: Urettferdig plastposeskatt avviklet

Den mislykkede skatten i Sverige som også rammet nye, ikke-fossile og komposterbare poser er nå fjernet. Nå stiger salget av de bærekraftige alternativene som ser ut som, men ikke er de tradisjonelle plastposene.
Gaia-1x

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683