Skipnes Etikett AS har i januar blitt kjøpt opp av Etiketto

PUBLISERT: 18 januar 2022
OPPDATERT: 26 januar

Geir Hagen, avtroppende administrerende direktør i Skipnes Etikett.|Rikard Ahlin.|Geir Hagen, avtroppende administrerende direktør i Skipnes Etikett.|Geir Hagen|Nicklas Mergård.

I løpet av januar har Ettiketto Group kjøpt Skipnes Etikett i Trondheim. Sammen blir de en av landets ledende etikettprodsenter.

Geir Hagen sier at Etiketto er en langsiktig eier i selskapet.

Etiketto Group AB eies av Volati og eier fra før etikettprodusentene Ettiketto AB, Ettiketto AS, Beneli AB, Märkas AB og Jigraf AB, som blir søsterselskaper til Skipnes Etikett. Skipnes leverer selvklebende etiketter til både mat og industrivarer. Selskapet jobber med flexo- og digitaltrykk, og har de siste tre årene gjort store investeringer i ny teknologi og fornyet maskinpark. Skipnes holder til i Trondheim og har 26 ansatte.

– Organisasjon blir større og sterkere, mens produksjonsapparatet blir mer komplett. Våre felles ressurser og kompetanse innen både salg og produksjon garanterer god tilgjengelighet, høyt servicenivå og korte ledetider, heter det i pressemeldingen.

Langsiktig eier

Avtroppende administrerende direktør i Skipnes Etikett, Geir Hagen er positiv til å få Etiketto Group som ny eier i firmaet.

– Ettiketto Group er en langsiktig og stabil eier og innenfor deres etikettkonsern er det en dyp og lang bransjeerfaring. Dette gir de rette forutsetningene for å videreutvikle Skipnes Etikett og styrke vårt helhetlige tilbud til våre kunder, sier Hagen.

Rikard Ahlin.

Påtroppende administrerende direktør, Rikard Ahlin, har følgende å si:

– Skipnes Etikett utfyller våre eksisterende etikettbedrifter på en meget god måte gjennom sin spisskompetanse på blant annet linerless, som vi ikke har kunnet tilby våre kunder tidligere.

– Vi ser frem til samarbeidet mellom selskapene og de nye mulighetene den utvidede produktporteføljen gir våre kunder.I første omgang vil all kontaktinformasjon forbli som før og bedriften vil fortsette å operere i Trondheim under navnet Skipnes Etikett. Om noen måneder endrer Skipnes Etikett AS navn til Ettiketto AS.

Nicklas Mergård.

– Ettiketto Group fortsetter å vokse gjennom ytterligere oppkjøp og på grunn av at vi er trygge og langsiktige eiere, sier Nicklas Margård, sjef for forretningsområdet Industri.

– Vi er veldig glade for muligheten til å kjøpe Skipnes. Oppkjøpet av StrongPoints etikettvirksomhet i fjor var et strategisk viktig skritt i Norge, og nå styrker vi vår posisjon ytterligere der, noe som er i tråd med Ettiketto Groups vekststrategi i Norden.

Oppkjøpet av Skipnes er Ettiketto Groups femte oppkjøp siden 2020. Ettiketto Group har en sterk posisjon i Norden og har økt sin årlige omsetning fra cirka SEK 250 millioner i juni 2020 til cirka SEK 850 millioner som følge av de gjennomførte oppkjøpene.

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red