ShelfSmart fra Smurfit Kappa kan øke omsetningen

PUBLISERT: 5 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Omfattende forbrukerinnsikt fra 50.000 forbruker i 13 land brukes nå til å lage hylleemballasje som får produktene til å skille seg ut og dermed til å øke salget.

ShelfSmart kombinerer innsikt fra 50.000 forbruker i 28 produktkategorier i 13 land med bransjeledende verktøy og kunnskap. Disse elementene samvirker for å gjøre det mulig for produsenter og butikker å teste gjennomslagskraften i ny emballasjedesign på forbrukere.

Dette bidrar til å øke synlighet og salg i butikkene.
ShelfSmart utnytter en rekke verktøy, som ShelfViewer, en samling av over 100.000 bilder av hyllevarer som gir varemerkeeierne et innblikk i hvordan det ser ut i butikkene i dag.

Smurfit Kappa benytter denne innsikten og verktøyene i en samarbeidsprosess med kunden for å skape emballasje som kan skille seg ut på hyllen og overgår konkurrentene.

Ved å teste produktet hos hundrevis av virkelige forbrukere innen designen går ut i butikkene, elimineres risikoen for at resultatet blir som tenkt. Varemerket kan dessuten utnyttet fordelen av optimerte og hylleklare emballasjer.

Støtter seg på forskning
Forskning viser at 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas i butikken. Derfor er hylleklar emballasje et medium man må utnytte seg av for å differensiere seg fra konkurrentene.

– Etter at vi lanserte ShelfSmart i 2015 har vi samlet en enorm database med forbrukerinnsikt som vi bruker til å skape kreative, hylleklare emballasjeløsninger med høy synlighet for noen av verdens største varemerker, sier Arco Berkenborsch, leder for Innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

– Selv om de fleste forbrukernes kjøpsbeslutning tas i butikken, ser vi altfor ofte at varemerkene mislykkes med å utnytte den kraftfulle markedsføringsmuligheten dette skaper. Hele prosessen, fra innsikt til fullføring av forbrukerundersøkelsen, tar bare noen uker.

 

 

Les mer

Klokken tikker for emballasjefirmaene om man skal klare EUDR til årsskiftet

Nedtellingen fortsetter mot 30. desember 2024, da de fleste bedrifter som er basert i EU eller som leverer varer til EU, må overholde EUs nye avskogingsforordning (EUDR). Det vil stille store krav til for eksempel produsenter av papir, papp og emballasje.
johannes-plenio-1vzLW-ihJaM-unsplashx

Utfordringer ved testing av nye biobaserte materialer i kontakt med mat

Bedrifter som utvikler nye biomaterialer bør huske på at materialer laget av biobaserte råvarer krever minst like mye materialtesting som tradisjonell plast, ofte enda mer. Dette er skrevet av Niko Markkinen, ekspert på testing av matemballasje ved Measurlabs i Finland.
markkinen

Er denne drikkevareemballasjen en game-changer som ryster de store selskapene?

15. mai var deler av emballasjepressen samlet i Amsterdam for å være med på lanseringen av en helt ny emballasjeløsning som selskapet bak pressekonferansen, Zotefoams, mener er en "game changer". Skulle de store produsentene av flytende kartongemballasje, Tetra Pak, Elopak og SIG Combibloc, føle seg truet?
rezorce

Fremtidssikker og bærekraftig løsning for transport av stablede kartonger

PepsiCo produserer potetchips i Broek op Langedijk i Nederland. For transport trengte selskapet et nytt system som pålitelig skulle forhindre at kartonger stablet på paller sklir. Selskapet valgte Nordsons smeltelimteknologi, som har redusert limkostnadene og antallet kundeklager drastisk.
Nordson-PepsioCo-MiniBlue-Modul-spray-applicationx

Siste nytt

Klokken tikker for emballasjefirmaene om man skal klare EUDR til årsskiftet

Nedtellingen fortsetter mot 30. desember 2024, da de fleste bedrifter som er basert i EU eller som leverer varer til EU, må overholde EUs nye avskogingsforordning (EUDR). Det vil stille store krav til for eksempel produsenter av papir, papp og emballasje.
johannes-plenio-1vzLW-ihJaM-unsplashx

Utfordringer ved testing av nye biobaserte materialer i kontakt med mat

Bedrifter som utvikler nye biomaterialer bør huske på at materialer laget av biobaserte råvarer krever minst like mye materialtesting som tradisjonell plast, ofte enda mer. Dette er skrevet av Niko Markkinen, ekspert på testing av matemballasje ved Measurlabs i Finland.
markkinen

Er denne drikkevareemballasjen en game-changer som ryster de store selskapene?

15. mai var deler av emballasjepressen samlet i Amsterdam for å være med på lanseringen av en helt ny emballasjeløsning som selskapet bak pressekonferansen, Zotefoams, mener er en "game changer". Skulle de store produsentene av flytende kartongemballasje, Tetra Pak, Elopak og SIG Combibloc, føle seg truet?
rezorce

Fremtidssikker og bærekraftig løsning for transport av stablede kartonger

PepsiCo produserer potetchips i Broek op Langedijk i Nederland. For transport trengte selskapet et nytt system som pålitelig skulle forhindre at kartonger stablet på paller sklir. Selskapet valgte Nordsons smeltelimteknologi, som har redusert limkostnadene og antallet kundeklager drastisk.
Nordson-PepsioCo-MiniBlue-Modul-spray-applicationx