Omfattende forbrukerinnsikt fra 50.000 forbruker i 13 land brukes nå til å lage hylleemballasje som får produktene til å skille seg ut og dermed til å øke salget.
ShelfSmart kombinerer innsikt fra 50.000 forbruker i 28 produktkategorier i 13 land med bransjeledende verktøy og kunnskap. Disse elementene samvirker for å gjøre det mulig for produsenter og butikker å teste gjennomslagskraften i ny emballasjedesign på forbrukere.
Dette bidrar til å øke synlighet og salg i butikkene.
ShelfSmart utnytter en rekke verktøy, som ShelfViewer, en samling av over 100.000 bilder av hyllevarer som gir varemerkeeierne et innblikk i hvordan det ser ut i butikkene i dag.
Smurfit Kappa benytter denne innsikten og verktøyene i en samarbeidsprosess med kunden for å skape emballasje som kan skille seg ut på hyllen og overgår konkurrentene.
Ved å teste produktet hos hundrevis av virkelige forbrukere innen designen går ut i butikkene, elimineres risikoen for at resultatet blir som tenkt. Varemerket kan dessuten utnyttet fordelen av optimerte og hylleklare emballasjer.
Støtter seg på forskning
Forskning viser at 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas i butikken. Derfor er hylleklar emballasje et medium man må utnytte seg av for å differensiere seg fra konkurrentene.
– Etter at vi lanserte ShelfSmart i 2015 har vi samlet en enorm database med forbrukerinnsikt som vi bruker til å skape kreative, hylleklare emballasjeløsninger med høy synlighet for noen av verdens største varemerker, sier Arco Berkenborsch, leder for Innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.
– Selv om de fleste forbrukernes kjøpsbeslutning tas i butikken, ser vi altfor ofte at varemerkene mislykkes med å utnytte den kraftfulle markedsføringsmuligheten dette skaper. Hele prosessen, fra innsikt til fullføring av forbrukerundersøkelsen, tar bare noen uker.