ShelfSmart fra Smurfit Kappa kan øke omsetningen

PUBLISERT: 5 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Omfattende forbrukerinnsikt fra 50.000 forbruker i 13 land brukes nå til å lage hylleemballasje som får produktene til å skille seg ut og dermed til å øke salget.

ShelfSmart kombinerer innsikt fra 50.000 forbruker i 28 produktkategorier i 13 land med bransjeledende verktøy og kunnskap. Disse elementene samvirker for å gjøre det mulig for produsenter og butikker å teste gjennomslagskraften i ny emballasjedesign på forbrukere.

Dette bidrar til å øke synlighet og salg i butikkene.
ShelfSmart utnytter en rekke verktøy, som ShelfViewer, en samling av over 100.000 bilder av hyllevarer som gir varemerkeeierne et innblikk i hvordan det ser ut i butikkene i dag.

Smurfit Kappa benytter denne innsikten og verktøyene i en samarbeidsprosess med kunden for å skape emballasje som kan skille seg ut på hyllen og overgår konkurrentene.

Ved å teste produktet hos hundrevis av virkelige forbrukere innen designen går ut i butikkene, elimineres risikoen for at resultatet blir som tenkt. Varemerket kan dessuten utnyttet fordelen av optimerte og hylleklare emballasjer.

Støtter seg på forskning
Forskning viser at 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas i butikken. Derfor er hylleklar emballasje et medium man må utnytte seg av for å differensiere seg fra konkurrentene.

– Etter at vi lanserte ShelfSmart i 2015 har vi samlet en enorm database med forbrukerinnsikt som vi bruker til å skape kreative, hylleklare emballasjeløsninger med høy synlighet for noen av verdens største varemerker, sier Arco Berkenborsch, leder for Innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

– Selv om de fleste forbrukernes kjøpsbeslutning tas i butikken, ser vi altfor ofte at varemerkene mislykkes med å utnytte den kraftfulle markedsføringsmuligheten dette skaper. Hele prosessen, fra innsikt til fullføring av forbrukerundersøkelsen, tar bare noen uker.

 

 

Siste nytt

Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Et nytt bidrag ble nylig sendt inn til Packnorth Awards' julekalenderkategori. Det er en kalender for Svensk Champagneimport, som produseres av DS Smith.
Champ-1x
Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Canon ønsker å få en dypere forståelse av hvor trykkeribransjen er på vei. De så utenfor bransjen og fant en rekke eksperter som ga innsikt i fremtidig forbrukeratferd, trender og sosiale endringer som vil påvirke trykte medier. Dette snakket de om på Print Matters-konferansen i Zürich.
Jennifer-Kolotzek2x
Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Absolut har nå testet kombinasjonen av en papirbasert lokk og papirflaske som en del av selskapets pågående visjon om å lage en fullstendig biobasert flaske. Lokket er et samarbeid med Blue Ocean Closures (BOC).
ab-3-1x
Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Nylig kunne vi fortelle om samarbeidet mellom svenske Scanfill og finske Sulapac. Det er et termoformbart materiale som inneholder tremel. Her er eksempler på innlegg for Atom Group laget av dette materialet.
Whiskeyx
Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Les mer

Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Et nytt bidrag ble nylig sendt inn til Packnorth Awards' julekalenderkategori. Det er en kalender for Svensk Champagneimport, som produseres av DS Smith.
Champ-1x
Adventkalender for champagne deltar i Packnorth Award 2025

Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Canon ønsker å få en dypere forståelse av hvor trykkeribransjen er på vei. De så utenfor bransjen og fant en rekke eksperter som ga innsikt i fremtidig forbrukeratferd, trender og sosiale endringer som vil påvirke trykte medier. Dette snakket de om på Print Matters-konferansen i Zürich.
Jennifer-Kolotzek2x
Mikromålgrupper endrer trykkbransjen

Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Absolut har nå testet kombinasjonen av en papirbasert lokk og papirflaske som en del av selskapets pågående visjon om å lage en fullstendig biobasert flaske. Lokket er et samarbeid med Blue Ocean Closures (BOC).
ab-3-1x
Absolut kombinerer papirflaske med papirbasert kork

Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler

Nylig kunne vi fortelle om samarbeidet mellom svenske Scanfill og finske Sulapac. Det er et termoformbart materiale som inneholder tremel. Her er eksempler på innlegg for Atom Group laget av dette materialet.
Whiskeyx
Tremelbaserte innsatser gir Atom Group fordeler