ShelfSmart fra Smurfit Kappa kan øke omsetningen

PUBLISERT: 5 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Omfattende forbrukerinnsikt fra 50.000 forbruker i 13 land brukes nå til å lage hylleemballasje som får produktene til å skille seg ut og dermed til å øke salget.

ShelfSmart kombinerer innsikt fra 50.000 forbruker i 28 produktkategorier i 13 land med bransjeledende verktøy og kunnskap. Disse elementene samvirker for å gjøre det mulig for produsenter og butikker å teste gjennomslagskraften i ny emballasjedesign på forbrukere.

Dette bidrar til å øke synlighet og salg i butikkene.
ShelfSmart utnytter en rekke verktøy, som ShelfViewer, en samling av over 100.000 bilder av hyllevarer som gir varemerkeeierne et innblikk i hvordan det ser ut i butikkene i dag.

Smurfit Kappa benytter denne innsikten og verktøyene i en samarbeidsprosess med kunden for å skape emballasje som kan skille seg ut på hyllen og overgår konkurrentene.

Ved å teste produktet hos hundrevis av virkelige forbrukere innen designen går ut i butikkene, elimineres risikoen for at resultatet blir som tenkt. Varemerket kan dessuten utnyttet fordelen av optimerte og hylleklare emballasjer.

Støtter seg på forskning
Forskning viser at 82 prosent av kjøpsbeslutningene tas i butikken. Derfor er hylleklar emballasje et medium man må utnytte seg av for å differensiere seg fra konkurrentene.

– Etter at vi lanserte ShelfSmart i 2015 har vi samlet en enorm database med forbrukerinnsikt som vi bruker til å skape kreative, hylleklare emballasjeløsninger med høy synlighet for noen av verdens største varemerker, sier Arco Berkenborsch, leder for Innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

– Selv om de fleste forbrukernes kjøpsbeslutning tas i butikken, ser vi altfor ofte at varemerkene mislykkes med å utnytte den kraftfulle markedsføringsmuligheten dette skaper. Hele prosessen, fra innsikt til fullføring av forbrukerundersøkelsen, tar bare noen uker.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex