SEE lanserer ny netthandelsløsning for papiremballasje

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 5 januar 2024
OPPDATERT: 5 januar

SEE (tidligere Sealed Air) har utvidet sitt utvalg av automatiserte pakkesystemer for netthandel med lanseringen av SEE Autobag 850SP – et kompakt pakkesystem utviklet for papiremballasje for netthandelen.

Systemet er designet for å fungere med utvalget av resirkulerbare papirposer fra Autobag-merket, og gir forhandlere emballering i en høyhastighetsmaskin for postordre- og netthandelsapplikasjoner.

Emballasjesystemet kan åpne, merke og forsegle opptil åtte poser per minutt med sterke forseglinger.

Systemet er preget av rask og effektiv varebytte, unngår produktkøer og reduserer avfallsmateriale. Den skriver ut høyoppløselige fraktetiketter direkte på posene, noe som reduserer behovet for en separat etikettoperasjon, og er utviklet for å pakke enkelt- og flere bestillinger av produkter som klær og aksessoarer.

Systemet bidrar til å minimere vedlikeholdskrav og forbedrer produktiviteten med et intuitivt grensesnitt som gir operatører tilgang til maskindiagnostikk, ytelsesovervåking og støtte. Systemet kan også enkelt integreres i et pakkenettverkssystem for å lette sentralisert overvåking og levere sanntids produktivitetsinformasjon.

– Netthandelen har vokst raskt de siste årene. Samtidig har forhandlere måttet tilpasse prosessene sine for å møte nye bærekraftskrav og øke effektiviteten for å administrere produksjons- og lønnskostnader, sier Ingo Lublow, EMEA Director Protective & Equipment Marketing hos SEE.

– Autobag 850SP løser disse utfordringene. Systemet leverer en høyhastighetsløsning som effektiviserer emballasjeprosesser og støtter bærekraftsmål.

Systemet er kompatibelt med poser fra merket Autobag. De er for tiden tilgjengelige i to formater: 355 mm (bredde) x 480 mm (lengde) og 480 mm (bredde) x 600 mm (høyde).

Les mer

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex

Nå vokser Paboco raskt – de første papirflaskene er snart i butikkhyllene

I ti år har Packnews fulgt utviklingen av papirflasken og skrevet flere artikler om den. Etter hvert har flasken kommet nærmere en kommersiell lansering, og nå ser det ut til å skje. Paboco, som utvikler flasken, forventer at den kommer i butikkhyllene om kort tid. Saken som kanskje i hovedsak har stoppet lanseringen har vært barrieren som kreves, en sak som nå er løst ifølge administrerende direktør Tim Silbermann.
Paboco moves into full-scale production

NorgesGruppen etterlyser bærekraftsideer fra den norske matbransjen

NorgesGruppen etterlyser bærekraftsideer fra den norske matbransjen. Selskapet ber aktører med relevante prosjekter i verdikjeden for mat og drikke om å søke støtte fra bærekraftsfondet HANDLE innen 1. november.
Illustrasjon - NorgesGruppen etterlyser ideer

Siste nytt

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex