Sealed Air lanserer gjenvinnbar konvoluttpose for netthandel

PUBLISERT: 23 februar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Mail Lite har er laget i opptil 60 prosent resirkulert material. Papir og bobleplast kan enkelt separeres for resirkulering.||Mail Lite har er laget i opptil 60 prosent resirkulert material. Papir og bobleplast kan enkelt separeres for resirkulering.

Den nye og beskyttende emballasjen har ifølge Sealed Air høyere innhold av resirkulert materiale enn tilsvarende løsninger som finnes på markedet.

Brand Mail Lite er laget for forsendelser med post og er designet for gjenvinning. Netthandelsemballasjen har en innerpose som enkelt kan fjernes fra den ytre papirkonvolutten, som er laget av FSC-sertifisert, ubelagt Kraftpapir fra ansvarsfull skogdrift. Hver komponent kan separeres for gjenbruk eller resirkulering i passende avfallsstrømmer.

60 prosent resirkulert materiale
Mail Lite fås i forskjellige størrelser og skal være tilgjengelig fra Sealed Air over hele Europa.

Den indre bobleplastposen er en oppdatering av Sealed Air Brand AirCap og er laget av minst 60 prosent resirkulert materiale. I tillegg er posen belagt med et co-ekstrudert beskyttelseslag som gjør emballasjen sterkere og beskytter varene bedre enn boblematerialer uten barriere.

Mail Lite-emballasjen er et viktig bidrag for å oppfylle Sealed Airs løfte om at alle deres produkter skal være 100 prosent resirkulerbare innen 2025.

– Med økende netthandel vil folk heller ha små mailers enn store bølgepappesker. Det sparer tid, energi, plass og i noen tilfeller opptil 35 prosent i portokostnader, sier Mirella Andriano, Portfolio Manager i Sealed Air.

– Vår nye Mail Lite Mailer har allerede vist vei når det gjelder å beskytte varer mot skader under forsendelse, siden den er laget for å redusere avfall i alle faser uten å kompromisse med kvalitet og ytelse.

Enkelt å separere komponentene for resirkulering

Den indre bobleposen er nå festet kun i topp, sider og bunn på papirkonvolutten i Mail Lite, i stedet for den tradisjonelle lamineringsmetoden der komponentene var festet sammen og ikke kunne separeres for resirkulering.
Forbrukerne får klare instruksjoner på baksiden av hver Mail Lite-konvolutt om hvordan den skal gjenvinnes.

– Vi er ekstremt stolte over å sette en ny referanse for miljøansvarlige postposer som er designet for resirkulering, sier Mirella.

Mail Lite er tilgjengelig i 11 størrelser fra A000 (110mm) til K7 (35ox470 mm) og kan fås i hvit eller gull over hele Europa.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar