Schur kjøper svensk emballasjeprodusent

PUBLISERT: 4 oktober 2016
OPPDATERT: 26 januar


Fra 1. oktober 2016 overtok Schur International kartong- og plastposeprodusenten Ekmans Jönköping fra Trioplast Industrier AB.

Ekmans Jönköping AB omsetter for cirka 250 millioner kroner og er en veletablert emballasjevirksomhet som leverer høy kvalitet og service. Kundene finnes i næringsmiddelindustrien, industri og dagligvarehandel.

Ledende på kartong
– Vi ser frem til fortsatt samarbeid med disse kundene og til å bevise at vi kan levere den samme høye kvaliteten og servicen, sier Hans Schur, CEO i Schur International.

– I takt med den strukturendringen som skjer stadig raskere i bransjen, er dette et viktig skritt for Schur-konsernet. Denne overtakelsen understreker vår posisjon som ledende kartongprodusenten i Skandinavia, mener Schur.

Selskapet utvider samtidig sin produktportefølje og får tilgang til nærmere samarbeid med dagligvarekunder, et område der Schur ser et stort vekstpotensial.

Fokuserer på PE-film
For den svenske bedriften Trioplast Industrier er salget et ledd i strategien om at virksomheten kun skal beskjeftige seg med produkter og tjenester innenfor polyetylenfilm.

Trioplast omsetter for drøyt 4 milliarder SEK og har i de siste tre årene investert 500 millioner SEK i innovativ teknologi.

Salget av Ekmans gjør det mulig med ytterligere investeringer og en sterkere posisjon for Trioplast som markedsledende på sitt felt.
 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red