Samarbeid ga pris for etikettdesign til vin og sprit

PUBLISERT: 5 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Avery Dennisons samarbeid med et italiensk designbyrå og et trykkeri resulterte i en prisvinnende design for vin- og brennevinsetiketter som de nå vil dele med flere.

Konverteringsbedrifter, designere og merkevareeiere inviteres til å motta sin egen kopi av «the Black & White Envelope», som er sett med inspirerende vin- og brennevinsetiketter med et felles designtema.

Ikonisk med svart/hvitt
Ralph Olthoff, segmentdirektør for vin og sprit i Avery Dennison, forteller at designbyrået Smith Lumen og trykkeriet Rotas Italia ble spurt om å lage en serie etiketter fra samme kreative konsept.

– Svart og hvitt er ikoniske designfarger, spesielt i segmentet for vin og brennevin. Vi ville vise hvordan merkevarens historie kan gjenfortelles med papiret i seg selv og hvordan det kan bygges inn i det enkelte varemerkes stil og budskap, sier han.

– Resultatet er fremragende, og det gledet oss å se at vår «Black & White Envelope» vant førsteprisen i Litterature Design-kategorien i 23rd Brand Identity Grand Prix tidligere i år.

Drew Smith, CEO og gründer av Smith Lumen sier at materialene i svart/hvit-kolleksjonen fra Avery Dennison var et stimulerende utgangspunkt. – Det kreative konseptet var dessuten helt fritt, og det er ingenting som er mer spennende for et designbyrå.

Du kan bestille prøver av kolleksjonen her 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red