Samarbeid ga pris for etikettdesign til vin og sprit

PUBLISERT: 5 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Avery Dennisons samarbeid med et italiensk designbyrå og et trykkeri resulterte i en prisvinnende design for vin- og brennevinsetiketter som de nå vil dele med flere.

Konverteringsbedrifter, designere og merkevareeiere inviteres til å motta sin egen kopi av «the Black & White Envelope», som er sett med inspirerende vin- og brennevinsetiketter med et felles designtema.

Ikonisk med svart/hvitt
Ralph Olthoff, segmentdirektør for vin og sprit i Avery Dennison, forteller at designbyrået Smith Lumen og trykkeriet Rotas Italia ble spurt om å lage en serie etiketter fra samme kreative konsept.

– Svart og hvitt er ikoniske designfarger, spesielt i segmentet for vin og brennevin. Vi ville vise hvordan merkevarens historie kan gjenfortelles med papiret i seg selv og hvordan det kan bygges inn i det enkelte varemerkes stil og budskap, sier han.

– Resultatet er fremragende, og det gledet oss å se at vår «Black & White Envelope» vant førsteprisen i Litterature Design-kategorien i 23rd Brand Identity Grand Prix tidligere i år.

Drew Smith, CEO og gründer av Smith Lumen sier at materialene i svart/hvit-kolleksjonen fra Avery Dennison var et stimulerende utgangspunkt. – Det kreative konseptet var dessuten helt fritt, og det er ingenting som er mer spennende for et designbyrå.

Du kan bestille prøver av kolleksjonen her 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1