Avery Dennisons samarbeid med et italiensk designbyrå og et trykkeri resulterte i en prisvinnende design for vin- og brennevinsetiketter som de nå vil dele med flere.
Konverteringsbedrifter, designere og merkevareeiere inviteres til å motta sin egen kopi av «the Black & White Envelope», som er sett med inspirerende vin- og brennevinsetiketter med et felles designtema.
Ikonisk med svart/hvitt
Ralph Olthoff, segmentdirektør for vin og sprit i Avery Dennison, forteller at designbyrået Smith Lumen og trykkeriet Rotas Italia ble spurt om å lage en serie etiketter fra samme kreative konsept.
– Svart og hvitt er ikoniske designfarger, spesielt i segmentet for vin og brennevin. Vi ville vise hvordan merkevarens historie kan gjenfortelles med papiret i seg selv og hvordan det kan bygges inn i det enkelte varemerkes stil og budskap, sier han.
– Resultatet er fremragende, og det gledet oss å se at vår «Black & White Envelope» vant førsteprisen i Litterature Design-kategorien i 23rd Brand Identity Grand Prix tidligere i år.
Drew Smith, CEO og gründer av Smith Lumen sier at materialene i svart/hvit-kolleksjonen fra Avery Dennison var et stimulerende utgangspunkt. – Det kreative konseptet var dessuten helt fritt, og det er ingenting som er mer spennende for et designbyrå.
Du kan bestille prøver av kolleksjonen her