Rekordoppslutning om interpack 2017

PUBLISERT: 13 april 2016
OPPDATERT: 26 januar

«interpack 2017» har registrert den største etterspørselen i sin 55-årige historie. Utstillerne har booket 20 prosent mer plass enn det som er tilgjengelig.

Da bookingen offisielt ble lukket i slutten av februar hadde selskapene bestilt 20 prosent mer utstillerareal enn det som er tilgjengelig i 19 haller på Messe Düsseldorf.

Har en unik posisjon
«Components», som arrangeres samtidig med «interpack», forventes også å bli utsolgt, til tross for at det tilbys dobbelt så mye plass som i 2014.

Interpack er en unik messe for utstillere med produkter og løsninger innenfor pakketeknologi, relaterte prosesser og emballasjematerialer for mat og drikkevarer, konfekt og bakervarer, farmasøytisk, kosmetikk, non-food forbrukervarer og industrivarer.

Utstillernes tilbud blir støttet av spesialtemaer. I 2017 er det Industry 4.0 som er i søkelyset, støttet av den tyske ingeniørforeningen VDMA, som har en teknologilounge på sin stand.

Her vil de vise eksempler på bruksområder for pakkemaskiner og prosessteknologi som gir nye muligheter med hensyn til sikkerhet, sporbarhet, kopibeskyttelse og individuell emballering.

«SAVE FOOD»
Også i 2017 vil Save Food ha en egen innovasjonspark der man viser emballasjestrategier og  –løsninger som kan redusere matkasting og –svinn. Her vil man også presentere vinnerne av de nasjonale konkurransene i WPOs SAVE FOOD Packaging Awards.

Som i 2014 vil Save Food innovationparc arrangeres i telt mellom hall 2 og hall 3. På den første messedagen blir det også arrangert en SAVE FOOD Congress der partnerne i SAVE FOOD deltar: FNs landbruksorganisasjon (FAO)og FNs Miljøprogram (UNEP).

«interpack» arrangeres på Düsseldorfs messesenter fra 4. til 10. mai 2017, mens «components» arrangeres i den midlertidige, men sentralt plasserte Hall 18.

 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors