Rajapack satser på netthandelsemballasje

PUBLISERT: 20 november 2016
OPPDATERT: 26 januar

||

Med giganten Raja Group som eiere er Rajapack som nytt medlem i Emballasjeforeningen godt posisjonert for å surfe på medgangsbølgen for netthandel.

På sitt lager og kontor i Vestby har «Rajapack» 2.200 varer lagerført, noe som gir raske leveranser til kundene i Norge og det nystartede selskapet i Sverige. Gode priser, høy kvalitet og profesjonell service hører også med i tilbudet.

Ingen flying start
Selskapet, som tidligere het Postemballasje AS, ble kjøpt opp av den europeiske emballasjegiganten Raja Group i 2010.

– Det skal ikke stikkes under en stol at vi har hatt våre utfordringer med lønnsomheten de første årene, men vi er nå på rett vei og har hatt hyggelig vekst de siste 12 månedene.  Vi har en ambisjon om å bli den ledende leverandøren av emballasje i Norge, sier Adm. Dir. Bjørn A. Windfeldt.

Raja Group regnes som Europas største emballasjeleverandør med hovedkontor i Paris og en omsetning på 4,5 milliarder. Selskapet har 1.600 ansatte og 500.000 kunder i Europa.

Rajapack er en reell multikanalaktør og markedsfører sine produkter gjennom distribusjon av kataloger og sterkt fokus på salg via sine på nettsider, samt et veldig kompetent utesalgsapparat.

Emballasje spesielt rettet mot netthandelsmarkedet
Det norske selskapet leverer kartong- og bølgepappesker, postesker, boblekonvolutter og e-handelsposer, etiketter, tape, strekkfolie, fyllmateriale, engangspaller og toppark, samt en del oppbevarings- og lagerutstyr.

Dessuten kan de levere spesialtilpasset emballasje med egne mål og tilpasset trykk.
– Vi har pappesker i 400 forskjellige formater, og har spesielt gode løsninger og produkter for aktører i netthandelsmarkedet forklarer Windfeldt.

– Vi har stor bredde i sortimentet og mye kompetanse om hva som kreves av emballasjen. Vi prøver også å lære opp våre kunder, slik at de velger riktig emballasjestørrelse til sine forsendelser, sier han.

Innmeldt i Emballasjeforeningen
Magnar Vitsø, som har bakgrunn fra selskaper som Arcus og Strongpoint (tidligere PSI), er nyansatt innkjøpssjef i Rajapack, med logistikkansvar for Norge og Sverige.

– Vi satser mye på emballasje for netthandel og konvolutter for returvarer. Vi samarbeider med utstyrsleverandører som Pall-Pack og Norsk Signode, forteller han.

Selskapet har ingen egen produksjon av emballasje, så Vitsø i full gang med å inngå nye avtaler om innkjøp av bølgepapp, pakketape og strekkfilm. Og selv om han har vært kun kort tid i selskapet, er han en pådriver for at selskapet nå har meldt seg inn i emballasjeforeningen.

– Vi må være en del av miljøet og delta på seminarer og arrangementer for å holde oss oppdatert på hva som skjer, knytte viktige kontakter og kanskje påvirke utviklingen. Vi driver med emballasjeutvikling og kommer til å sende folk på Emballasjeskolen for å oppdatere kompetansen.

www.rajapack.no
 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl