Posten leverte to millioner pakker siste uken i november

PUBLISERT: 1 desember 2020
OPPDATERT: 26 januar

Netthandelen øker i hele Skandinavia, og flere pakker leveres rett hjem,

Posten leverer som aldri før. Over to millioner pakker ble sendt til mottakere over hele landet under Black Week, den siste uken i november.

Black Friday – som er siste fredag i november – har gitt høye pakkevolumer også tidligere, men i år slås alle rekorder. Også de to ukene før rekorduken leverte Posten godt over en million pakker.

Skandinavisk vekst i netthandel

– Koronasituasjonen har ført til en vekst i netthandelspakket på 40 prosent i år. Den siste tiden har økningen eskalert. Noen dager har den vært på over hundre prosent, sier pressesjef Kenneth Tjønndal Pettersen i Posten.

Også i Sverige og Danmark leverer Posten gjennom merkevaren Bring stadig flere sendinger. For første gang håndterer konsernet over en halv million pakker daglig i Norden.

– I uken vi er inne i vil strømmen av pakker som ble handlet på Black Friday og Cyber Monday komme inn i vårt system. Deretter starter juletrafikken for fullt. Det er ingen grunn til å tro at rekordtallene ikke vil fortsette, mener pressesjefen.

Flere pakker leveres rett hjem

I år leveres en mye større andel av pakkene rett hjem. Det norske folk har oppdaget fordelene med å få sendingen i postkassen, på døren, innenfor døren eller satt på et avtalt sted ved hjemmet.

– Det er ekstra hyggelig at vi i disse tider har hatt muligheten til å ansette 600 ekstra personer for å ta unna rekord-veksten. Over hele landet har vi styrket kapasiteten på terminaler og med nye sjåfører, sier Kenneth Tjønndal Pettersen.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red