Plus Pack lanserer ny emballasje for ferdigmat

PUBLISERT: 8 april 2021
OPPDATERT: 26 januar

Plastbrettene fra Bistro™ Warm PP Clear er det nyeste tilskuddet til Plus Packs produktfamilie Bistro™ og er beregnet for ferdigmatdistributører som supermarkeder og restauranter som tilbyr takeaway og hjemme levering.|

Med forbrukervaner i endring, er det viktigere enn noensinne å imøtekomme forbrukernes økende etterspørsel etter ferdigmat, mener Plus Pack.

Det danskbaserte selskapet Plus Pack kunngjør lanseringen av en ny emballasjeløsning for ferdigmat klar til oppvarming. Emballasjeløsningen for Bistro™ Warm PP Clear er lett å resirkulere i samsvar med EUs retningslinjer for økt sirkuler barhet knyttet til produksjon av plast i Europa.

Økt salg av ferdigmåltider

Salget av ferdigmåltider har økt gjennom mange år. Undersøkelser viser at forbrukerne kjøper stadig mer ferdigmat, takeaway og hjemme levering, i mye større grad enn tidligere, på grunn av sine hektiske liv.

Ifølge en undersøkelse ved GfK ConsumerScan fra juni 2020 hadde 95 prosent av alle husstander kjøpt ferdigmat denne måneden – det høyeste målte tallet noensinne. Denne tendensen må følges opp av forhandlere og matprodusenter, som bør fortsette å sørge for at de rette ferdigmåltidene er tilgjengelige i butikkene.

I tillegg krever det at emballasjeprodusentene følger opp og utvikler emballasje som tar hensyn til etterspørselen på markedet. Emballasjeprodusenten Plus Pack, drevet av sitt mål om å levere 100 prosent gjenbrukbare produkter, lanserer nå den nye sirkulerbare og mikrobølgeovn-kompatible emballasjeløsningen Bistro™ Warm PP Clear, som er tiltenkt det stadig voksende markedet for ferdigmat.

Nytt tilskudd i Bistro-familien
Plus Pack designer, utvikler og produserer nyskapende og bærekraftige emballasjeløsninger for mat og måltider over hele verden. Selskapet er basert i Danmark med historie helt tilbake til 1914, og det er blitt drevet av familien Haustrup gjennom fire generasjoner. Produksjonen foregår i Danmark og Belgia.

Plastbrettene fra Bistro™ Warm PP Clear er det nyeste tilskuddet til Plus Packs produktfamilie Bistro™ og er beregnet for ferdigmatdistributører som supermarkeder og restauranter som tilbyr takeaway og hjemme levering.

Brettene fra Bistro™ Warm PP Clear er designet med tanke på å bidra til en sirkulær økonomi. PP-materialet er et mono-materiale som gjør at brettene blir lette å resirkulere. Denne emballasjeløsningen er i samsvar med EUs plaststrategi, som krever at all plastemballasje innen 2030 skal utformes med tanke på å resirkuleres.

Clear PP er dessuten et solid materiale som tåler temperaturer mellom -40°C og 121°C, noe som gjør Bistro™ Warm PP Clear til den ideelle sirkulære emballasjeløsningen for ferdigmåltider som varmes i mikrobølgeovn.

Varmforsegling eller gjenlukkbart lokk

– Denne emballasjeløsningen kan varmeforsegles og dermed gis lengre levetid, eller den kan kombineres med et gjenlukkbart lokk i ultra-clear PP, forklarer Plus Pack i en pressemelding.

– Lokket er utstyrt med en funksjon som bekjemper dugg og damp, samt valgfri ventilasjon. Dette gjør det mulig å varme opp maten med lokket på, noe som sikrer at mikrobølgeovnen holdes ren.

Bistro™ Warm PP Clear er den ideelle løsningen for emballasje til ferdigmåltider som er klare til å varmes opp, ettersom det er fullt kompatibelt med overgangen til en sirkulær økonomi. Den populære formgivningen er også tilgjengelig i andre materialer tilpasset de ulike behovene i næringsmiddelindustrien.

Plus Pack er medlem i Emballasjeforeningen.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar