Plastspann øker kjennskap om spansk varemerke

PUBLISERT: 17 april 2017
OPPDATERT: 26 januar


Et plastspann fra RPC Superfos erstatter kartongemballasje for frosne skalldyr og øker kjennskapen til varemerket Premium Shellfish da det brukes igjen og igjen.

Det spanske firmaet Original Gourmet selger frosne skalldyr og har nå tatt i bruk et kraftig plastspann fra RPC Superfos til hummer og kamskjell under varemerket Premium Shellfish.

Brukes mange ganger
Plastspannet erstatter en kartongeske, og Marc Gordo Badia, grunnlegger og direktør for Original Gourmet forteller at den nye emballasjen SuperCube har noen klare fordeler.

– Tidligere ble våre produkter identitetsløse i det øyeblikket de ble tatt ut av esken, som ikke blir brukt om igjen på kjøkkenet. Nå er varemerket Premium Shellfish fortsatt synlig for kokker og kjøkkenpersonell etter at skalldyrene er brukt, forteller han.

SuperCube-spannene er tydelig merket med logo og firmanavn og er såpass praktiske at de ofte gjenbrukt flere ganger.

– Denne formen for gjenbruk bygger opp om vår markedsinnsats og hjelper med å bygge kjennskap til vårt varemerke blant kokker og deres medarbeidere, sier Badia.

In-Mould Labelling
Original Gourmet benytter et sprøystestøpt, rektangulært SuperCube-plastspann i to størrelser: 3,8 liter og 5,8 liter. Begge har en stor flate for dekor og branding, og In-Mould Labelling (IML) sørger for at utseende holder seg over tid.

– Vi setter pris på at dekorasjonen er motstandsdyktig mot riper og skrammer, sier Marc Gordo Badia.
De frosne hummerne og kamskjellene kommer fra Canada og selges til en lang rekke hoteller og restauranter i Europa.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex