Orkla Foods samler nordisk drikkeproduksjon i Kumla

PUBLISERT: 11 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Orkla Foods  flytter produksjon fra anlegget i danske Ringkøbing og samler drikkevarekompetansen ved  anlegget i Kumla, som blir Centre of Excellence.

Produksjonen av FUN, Slimpie, Scoop, Glögg og driker til restauranter og storkjøkken flyttes til fabrikken i Kumla. Dette er et ledd i Orklas strategi om å styrke konkurransekraften ved å optimere og etablere den mest kostnadseffektive drikkeproduksjonen i Norden.

Øker produksjonen med 10 prosent
I Kumla samles kompetansen i den nordiske drikkeproduksjonen i et Center of Excellence. De økte volumene fra Danmark innebærer at produksjonen i Kumla øker med 10 prosent.

– Vi er stolte over at Orkla har valgt å bruke vår kompetanse og å skape et Center of Excellence for drikkevarer på anlegget i Kumla, sier Kristina Fransson, produksjonsdirektør i Orkla Foods Sverige.

– Det er et tydelig bevis på at vårt produksjonsanlegg ligger i forkant. Samtidig føler vi med våre kolleger i Danmark og lover at vi også fremover skal forsyne det danske markedet med de samme gode drikkene som anlegget i Ringkøbing har gjort.

Produksjon og pakking av frukt- og bærprodukter
På Orkla Foods Sveriges anlegg i Kumla produseres og emballeres frukt- og bærprodukter under varemerket Felix, Önos, Ekströms, BOB, JOKK og FUN Light.

Her tilvirkes også risgrøt, ertesuppe og andre kjølte ferdigmatproduker under varemerket Felix.
Dessuten produseres vaniljekrem til bakerier.

Ved anlegget i Kumla er det det i dag cirka 160 ansatte.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red