Økt forbruk av øl gir økt bruk av glassflasker

PUBLISERT: 21 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Det globale forbruket av øl øker, og man forventer at dette vil drive opp etterspørselen etter glassflasker, viser en ny rapport.

Emballering av mat, drikkevarer og kjemikalier i glassflasker og krukker klassifiseres som glassemballasje. Glass har som material fremragende barrieregenskaper, reagerer ikke med andre kjemikalier og er sterile og gjenbrukbart.

Glassflasker
Det brukes fortsatt mye glass ved pakking av mat og drikkevarer, medisiner, kosmetikk, personlig pleieprodukter, vin, cider og øl, osv. Glassflasker finnes i mange fasonger, størrelser og farger. For eksempel er mørke flasker ofte brukt som emballasje for øl, da disse motstår overgjæring.

Vin og cider pakkes også ofte i mørke flasker, fordi disse er mer egnet for lagring over lang tid.
Rapporten, som er laget av MRRSE, gir en detaljert oversikt over det globale glassemballasjemarkedet, med utgangspunkt i 2013.

Den gir også en prognose for utvikling i glassemballasjemarkedet fra 2014 til 2020.

Hent gratis eksemplar
Rapporten gir en dybdeanalyse av volumet i glassemballasjemarkedet i antall kg og i omsetning fra 2013 til 2020. Tabeller og grafer gir en detaljert forklaring av fakta og funn i det globale markedet. 

Forskjellige kilder har blitt brukt for å gi et mest mulig pålitelig resultat.Nøkkelpersoner i bransjen har blitt intervjuet, og effekten av myndighetenes reguleringer er studert i detalj.

Drivere og begrensninger på det globale markedet er beskrevet i rapporten. Forretningsstrategien til markedslederne er også beskrevet.

Et gratis eksemplar av rapporten kan bestilles på www.mrsse.com/sample/1165

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex