Økt forbruk av øl gir økt bruk av glassflasker

PUBLISERT: 21 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Det globale forbruket av øl øker, og man forventer at dette vil drive opp etterspørselen etter glassflasker, viser en ny rapport.

Emballering av mat, drikkevarer og kjemikalier i glassflasker og krukker klassifiseres som glassemballasje. Glass har som material fremragende barrieregenskaper, reagerer ikke med andre kjemikalier og er sterile og gjenbrukbart.

Glassflasker
Det brukes fortsatt mye glass ved pakking av mat og drikkevarer, medisiner, kosmetikk, personlig pleieprodukter, vin, cider og øl, osv. Glassflasker finnes i mange fasonger, størrelser og farger. For eksempel er mørke flasker ofte brukt som emballasje for øl, da disse motstår overgjæring.

Vin og cider pakkes også ofte i mørke flasker, fordi disse er mer egnet for lagring over lang tid.
Rapporten, som er laget av MRRSE, gir en detaljert oversikt over det globale glassemballasjemarkedet, med utgangspunkt i 2013.

Den gir også en prognose for utvikling i glassemballasjemarkedet fra 2014 til 2020.

Hent gratis eksemplar
Rapporten gir en dybdeanalyse av volumet i glassemballasjemarkedet i antall kg og i omsetning fra 2013 til 2020. Tabeller og grafer gir en detaljert forklaring av fakta og funn i det globale markedet. 

Forskjellige kilder har blitt brukt for å gi et mest mulig pålitelig resultat.Nøkkelpersoner i bransjen har blitt intervjuet, og effekten av myndighetenes reguleringer er studert i detalj.

Drivere og begrensninger på det globale markedet er beskrevet i rapporten. Forretningsstrategien til markedslederne er også beskrevet.

Et gratis eksemplar av rapporten kan bestilles på www.mrsse.com/sample/1165

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl