Nye desinfeksjonsflasker i r-PET fra Greiner Packaging

PUBLISERT: 24 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar

|

For å møte det økende behovet for desinfeksjons-væske under pandemien, har Greiner Packaging utvidet sin serie med 16 nye typer av flasker.


Den nye serien omfatter 16 flasker og kan lages av 100 prosent r-PET. Flaskene er også godkjent for matkontakt og kommer i forskjellige størrelser med kapasitet mellom 100 og 1.000 mm. Flaskene kan også leveres med forskjellige typer korker basert på 28/410 hals.

Rekordstor produksjon av flasker

Aldri før har det blitt produsert og levert så mange desinfeksjonsflasker som nå. Greiner Packaging har merket seg den økte etterspørselen og utviklet en ny serie flasker som kan brukes til håndsprit. Et bredere utvalg av flasker innebærer større valgfrihet for kundene.

De nye flaskene produseres med ISBM-prosess og har runde kropper som kan lages i 100 prosent PET, om ønskelig. Flaskene kan dekoreres etter kundens behov. Greiner Packagings nye flasker kan brukes til desinfeksjonsvæske og andre kjemiske og flytende produkter.

I tillegg er flaskene godkjent for matkontakt og kan fylles med produkter som sirup eller sauser.

Møter etterspørsel og krav fra kunder
De nye flaskene kan leveres med inntil 100 prosent r-PET og er godkjente for matkontakt,

– Utvidelsen av PET-flaskeserien gjør at vi kan møte etterspørsel og krav fra våre kunder som produserer kjemikalier, kosmetikk og matvarer, forklarer Marcus Hinterberger, salgsdirektør i Greiner Packaging.

– Vi kan levere disse flaskene med inntil 100 prosent r-PET, noe som understreker våre tanker om bærekraft og at vi støtter opp om sirkulær økonomi.

Uansett om flaskene skal brukes til kjemiske, kosmetiske eller flytende matprodukter kan PET-flaskene leveres i størrelser fra 100 til 1.000 milliliter. De runde flaskene kan ha runde eller firkantede skuldre.

Alle flaskene lages ved hjelp av formblåsing (ISBM) og har 28/410-hals som standard. Den er kompatibel med alle skrukorker og lukkesystemer som finnes på markedet. Kundene kan også bestille flasker i 100 prosent jomfruelig PET, dersom de ønsker det.

Flaskene kan også leveres i hvilken som helst farge, og kundene kan bruke egne dekorasjoner i form av etiketter eller sleeves.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar