Ny tappelinje for kjølt distribusjon fra Tetra Pak

PUBLISERT: 17 september 2015
OPPDATERT: 26 januar
|

Tetra Pak lanserer nå TR/G7, en lavkost men lettanvendelig høy-ytelses tappelinje for kjølt distribusjon.

Tappelinjen har en kapasitet på 6500 mønekartonger i timen og har en del miljøfordeler sammenlignet med tilsvarende maskiner på markedet. Strømforbruket er for eksempel redusert med en tredjedel.

Kompakt design
Tappelinjen har også kompakt design og opptar mindre en 19 kvadratmeter gulvflate. Tetra Pak hevder videre at tappelinjen er lett å installere, bruke og vedlikeholde.

TR/G7 leveres som en enkelt enhet, og det betyr at installasjonen gjøres på fire dager.

To maskiner kan kjøres av en operatør, og produksjonen kan overvåkes via berøringsskjermen på operatørpanelet. Tilgangen til vedlikehold er også forenklet for å redusere nedetiden.

For små og mellomstore meierier eller produsenter som skal oppgradere

– Med et forholdsvis lite fotavtrykk, lavt forbruk av reservedeler, minimal kompleksitet og overlegne kvalitet vil Tetra Pak TR7G7 forbedre resultatet på bunnlinjen for produsentene, sier Per Lauritzen, VP Carton Gable Top i Tetra Pak.

– Den egner seg både for små og mellomstore meierier som ser etter lave investeringer og for produsenter som skal oppgradere eksisterende linjer, spesielt i markeder som Europa og Japan.

Maskinen er utviklet i samarbeid med fyllemaskinprodusenten Galdi og er beregnet på produkter som melk, juice og drikke uten kullsyre. Maskinen klarer fire emballasjestørrelser: 250ml, 500ml, 750ml og 1000ml.

Prøvekjørt i Japan

Maskinen kan skreddersys for individuelle kundebehov, for eksempel med skrukork-applikator, utkaster for vrakkartong eller flyttbar oljedrypplate for å forenkle vedlikeholdet.

Toyotomi Milk installerte Tetra Pak TR/G7 i november 2014 og er fornøyd med tappelinjen.
– Maskinen er effektiv og lett å vedlikeholde, sier fabrikksjef Yoshio Akiba som har bestilt maskin nummer to.

Tetra Pak® TR/G7 machine, video on YouTube
 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa