Ny konsernsjef tar over etter Hanne Refsholt i TINE

PUBLISERT: 14 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar

— Vi kan være stolte over å ha holdt en solid leveringsgrad og godt salg gjennom første del av koronakrisen, sier konsernsjef Gunnar Hovland i TINE.|

Hanne Refsholt går av som konsernsjef i Tine etter 14 år. Ny konsernsjef fra 1. januar 2019 blir Gunnar Hovland, nåværende adm. direktør i BN Bank.

– Jeg vil takke Hanne Refsholt for utvikling av Tine og solide resultater i perioden, sier styreleder Trond Reierstad i en pressemelding.

– Vi er også svært tilfreds med å få Gunnar Hovlands kompetanse og kommersielle erfaring for å styrke arbeidet med å gjøre Tine til forbrukernes og kundens førstevalg. Refsholt legger bak seg 14 år som konsernsjef og totalt 28 år i meierisamvirket når hun går av til nyttår.  

– Refsholt ba styret finne sin etterfølger i fjor, noe som kom overraskende på styret. Hun har utviklet konsernet gjennom innovasjon, forretningsutvikling og betydelig effektivisering. Tine har økt driftsresultat på 276 millioner kroner i 2004 til 1537 millioner kroner i 2017.

– Samtidig har Tine jevnt over gode resultater fra kunde- og omdømmeundersøkelser. Hanne Refsholt har maktet å kombinere godt samfunnsansvar med lønnsom drift, konstaterer Reierstad i meldingen.

Et privilegium å lede TINE
Refsholt sier det har vært et stort privilegium å få lede Tine.  Hun vil fortsatt være tilgjengelig for Tine og bruke sin kompetanse og erfaring på andre arenaer. Hun har flere eksterne styreverv utenfor Tine allerede.

Gunnar Hovland har ifølge styret solid kommersiell erfaring og resultater fra komplekse bransjer med sterkt kundefokus, høy gjennomføringskraft, erfaring fra endringsprosesser og erfaring fra Tines verdikjede. Hovland har jobbet i Tine i 12 år, blant annet som salgsdirektør.

Etter han forlot Tine i 2008, har Hovland ledet selskaper innen kraft/finans, som Trondheim Kraft, Fjordkraft og BN Bank.

Sterk merkevare
– Tine er en av Norges sterkeste merkevarer med betydelig innovasjonskraft og offensive ambisjoner både nasjonalt og internasjonalt , sier Gunnar Hovland i meldingen.

– Jeg gleder meg veldig til å lede selskapet i tett samarbeid med kompetente medarbeidere, kunder og forbrukere. Tine har over 500 merkevarer og et fantastisk grunnlag som jeg frem til å bygge videre på.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1