Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
– Det føles bra, spennende og utfordrende. Det er gøy at Fujifilm viser at man kan vokse innad i selskapet, sier Tommy Segelberg til Packnews.
Fujifilm skriver i en kommentar at endringen vil la Segelberg få bruke sin kommersielle skarpsindighet og omfattende erfaring til å drive salg, fremme viktige partnerskap og være spydspiss for forretningsutviklingsinitiativer over hele EMEA-regionen, med et spesielt fokus på Fujifilms flaggskip digitale emballasjepresse, Jet Press FP790.
– Det er spennende å lede Fujifilms digitale emballasjeinitiativer i Europa. Jet Press FP790 tilbyr unike fordeler til våre kunder, og jeg er opptatt av å utvide markedstilstedeværelsen ytterligere, sier Tommy Segelberg.
«Alt skal være bærekraftig»
– Hele investeringen i det europeiske markedet kommer direkte og indirekte fra vår kanalstrategi sammen med den tekniske delen av utviklingen vår. Produktene vi produserer utvikles veldig etter markedets behov. Alt skal være bærekraftig, miljøvennlig, resirkulerbart, løsemiddelfritt og PFAS-fritt. Det er en langsiktig strategi som Fujifilm startet i 2006. Fokuset er på bærekraft og vannbasert.
Han sier at bærekraftsarbeid bør gjennomsyre alle deler av Fujifilm som selskap
– Miljøarbeidet vårt i Norden har kommet langt. Vi har fire pågående installasjoner av vår Jet Press FP790, hvorav to er i full produksjon. Vi leverer med fokus på fleksibel emballasje.
Han tar Nordic Bioplastic Association som et eksempel på fremragende bærekraftsarbeid i Norden.
– De er et forbilledlig eksempel på hva de har gjort på underlagssiden og arbeid som vi ser på fra et bærekraftsperspektiv.
Tommy Segelbergs tidligere rolle i Norden overtas av dansken Michael Gram Riemann, men Segelberg beholder en del av rollen i samarbeidet med forhandleren Visutech i Sverige.
«Tommys kommersielle skarpsindighet»
Fujifilm har også utnevnt belgieren Adil Kabel som salgssjef for emballasje innenfor Benelux-landene.
– Disse nøkkelutnevnelsene til teamet vårt representerer en spennende fase i Fujifilms strategi for å konsolidere vår posisjon som en ledende integrert emballasjeleverandør og demonstrere vår forpliktelse til å møte økt markedsetterspørsel. Adils dokumenterte merittliste og dype forståelse av produktporteføljen vår, sammen med Tommys kommersielle skarpsindighet og markedskunnskap, vil være medvirkende til å akselerere vår vekst og levere eksepsjonell verdi til kundene våre, sier Manuel Schrutt, Global Director of Business Strategy for Packaging i Fujifilm. .