Ny etikettprinter fra Epson

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 4 september 2024
OPPDATERT: 4 september
Epson ColorWorks C8000e har mange bruksområder.

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.

– Epsons nye, kompakte, premium ColorWorks C8000e er bygget for å levere høykvalitets fargeetiketter på forespørsel for et raskt voksende industrielt etikettmarked, sa Anton Belousov, ColorWorks produktsjef i Epson Europe.

Den nye modellen tilbyr en rekke avanserte funksjoner og bygger på suksessen til forgjengeren ColorWorks C7500.

Maskinen passer for bedrifter innen sektorer som mat, drikke, kjemikalier, helsevesen, hagebruk, farmasi, lager og logistikk. C8000e er 35 prosent mindre enn forgjengeren og krever dermed mindre plass.

Høy oppløsning

Printeren er utstyrt med Epsons unike PrecisionCore-printhodeteknologi som produserer detaljerte, konsistente fargeetiketter av høy kvalitet.

Etikettprinteren har en oppløsning på hele 1200 x 600 dpi, som muliggjør en nøyaktig gjengivelse av strekkoder og mindre fonter. Skriverens utskriftshastighet er 300 mm per sekund.

C8000e støtter flere forskjellige medietyper, for eksempel matt og glanset papir, samt film og syntetiske etiketter.

For ytterligere å forbedre bildenøyaktigheten og påliteligheten er C8000e utstyrt med Epsons Nozzle Verification Technology (NVT) som forhindrer feiltrykk, samt spotfargetilpasning og ICC-profilering for enkel og nøyaktig fargebehandling.

Bruken av blekkposer med høy kapasitet gjør at skriveren inneholder 75 prosent mindre plast enn ved bruk av blekkpatroner og produserer 1,65 ganger større volum enn forgjengeren. Det er mulig å flytte on-demand utskrift av etiketter til skyen.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Nye Ready2Cook aluminiumsbeholdere i "One Size Fits All"-konsept fra Plus Pack

Danske Plus Pack lanserer tre nye Ready2Cook aluminiumsbeholdere som gir fleksibilitet, effektivitet og resirkulerbarhet i matemballasje. Utformet med et "one size fits all"-konsept, er trauene fullt kompatible med eksisterende forseglingsverktøy som brukes av plastbrettprodusenter, noe som eliminerer behovet for nye maskiner og reduserer driftskostnadene.
R2C-one-size-fits-all-1920x1080-1

PolyAl utgjør halve materialet i ny transportkasse

Tetra Pak og Schoeller Allibert starter et nytt samarbeid og lanserer en transportkasse laget av polyAl, det vil si materiale fra resirkulerte drikkekartonger. Produktet presenteres for første gang på Plastics Recycling Show i Amsterdam denne uken.
Lund 240412Marie Sandin.Foto: André de Loisted© Tetra Pak

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x