Ny emballasje gir meierier tilgang til iskrem-markedet

PUBLISERT: 31 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


Tetra Pak lanserer nå Tetra Fino Aseptic 100 Ultra MiM, en ny emballasje som gjør at produsenter av flytende meierivarer kan lage iskrem på eksisterende utstyr.

Den nye emballasjen gjør at meierivarer og juice kan produseres og distribueres i små kartongposer i romtemperatur og gjøres om til frosne produkter i butikken eller hjemme hos forbrukeren.

Dette betyr at produsenter kan bevege seg inn på det globale iskrem-markedet uten å investere i tilleggsutstyr og kjølte distribusjonssystemer.

Ekstremt positiv respons
Den ledende kinesiske matprodusenten Want Want er først ute med å teste emballasjen. Wang Jin Ping, som er daglig leder for forretningsenheten for iskrem, forteller at produktene ble lansert tidlig i september.

– Responsen har vært ekstremt positiv fordi produktet dekker behovene både hos foreldre og barn. Foreldrene kan være trygge på at næringsbehovet er dekket, fordi det er den velkjente Want Want-melken som brukes, og den er smaksatt uten konserveringsmidler.

– Barna blir glade for de frosne godsakene, fordi dette er morsomt og smakfullt.

Tetra Fino Aseptiv 100 Ultra MiM-emballasjen kan produseres på A1 Tetra Pak fyllemaskiner. Med en forhåndsmontert åpnemekanisme basert på Micro Injection Moulding, kan emballasjen åpnes ved å trekke i en flik.

Den nye emballasjen blir tilgjengelig i Midt-Østen, Europa og Asia fra 2018.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red