Ny administrerende direktør er ansatt i Findus Norge

PUBLISERT: 16 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


Kenneth Fredriksen er nyansatt administrerende direktør for Findus Norge fra og med oktober 2017. Han har allerede hatt konstituert stilling siste halvåret.

Kenneth Fredriksen har et sterkt fokus på å skape kategorivekst og bidra til økt fiske- og grønnsaksvolum for den norske befolkningen. Findus har derfor underskrevet Helsedirektoratets Nasjonale handlingsplan for bedre kosthold og god helse.

Fredriksen har bakgrunn fra dagligvarebransjen, blant annet som tidligere administrerende direktør for både Cloetta og Haribo Norge.

– Fredriksen brenner for Findus’ kvalitetsprodukter, og er svært opptatt av å gi nordmenn sunne og gode måltidsløsninger, skriver selskapet i en pressemelding.

Dypfryst mat
Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innenfor dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker, og bær. Selskapet har et bredt produktspekter, og Findus-produktene finnes i dagligvarebutikker over hele landet.

I tillegg forsyner virksomheten storhusholdningsmarkedet som bla. består av restauranter, kantiner og sykehus. Industrisalg, samt produksjon til private label er også en vesentlig del av virksomheten.

Findus Norge har i dag cirka 300 ansatte, og omsetter for cirka1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker, og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og i Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red