Ny administrerende direktør er ansatt i Findus Norge

PUBLISERT: 16 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


Kenneth Fredriksen er nyansatt administrerende direktør for Findus Norge fra og med oktober 2017. Han har allerede hatt konstituert stilling siste halvåret.

Kenneth Fredriksen har et sterkt fokus på å skape kategorivekst og bidra til økt fiske- og grønnsaksvolum for den norske befolkningen. Findus har derfor underskrevet Helsedirektoratets Nasjonale handlingsplan for bedre kosthold og god helse.

Fredriksen har bakgrunn fra dagligvarebransjen, blant annet som tidligere administrerende direktør for både Cloetta og Haribo Norge.

– Fredriksen brenner for Findus’ kvalitetsprodukter, og er svært opptatt av å gi nordmenn sunne og gode måltidsløsninger, skriver selskapet i en pressemelding.

Dypfryst mat
Findus Norge AS er landets ledende næringsmiddelselskap innenfor dypfryst mat. Sortimentet består av dypfryst fisk, ferdigretter, grønnsaker, wok, poteter, kaker, og bær. Selskapet har et bredt produktspekter, og Findus-produktene finnes i dagligvarebutikker over hele landet.

I tillegg forsyner virksomheten storhusholdningsmarkedet som bla. består av restauranter, kantiner og sykehus. Industrisalg, samt produksjon til private label er også en vesentlig del av virksomheten.

Findus Norge har i dag cirka 300 ansatte, og omsetter for cirka1,3 milliarder kroner. Hovedkontoret til Findus Norge ligger i Asker, og virksomheten har fabrikker på Hedrum ved Larvik og i Tønsberg. Her produseres en stor del av Findus-produktene som selges i Norge.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1