Norsk selskap først ute med Liplids lokkløsning

PUBLISERT: 4 april 2024
OPPDATERT: 4 april
Lokk laget av trefiber for varmdrikk on-the-go.

Nå er den første kunden for Liplids nye fiberbaserte drikkekopplokk offentliggjort. Det var et norsk selskap som ble først ute.

Den første ordren Liplid har fått er fra Norengros, Norges største leverandør av forbruksvarer til privat og offentlig sektor. Dette markerer en betydelig milepæl i selskapets fremtidige ekspansjon. Liplid har fått oppmerksomhet for sine fiberlokk, som ikke bare prioriterer miljøansvar, men også gir en interessant brukeropplevelse.

– Vi er glade for å ha fått vår første ordre fra Norge, sier Jesper Berthold, administrerende direktør i Liplid. Dette fremhever den økende etterspørselen etter bærekraftige emballasjeløsninger og bekrefter Liplids posisjon som en pålitelig leverandør i markedet.

Engasjementet for å redusere plastavfall er i tråd med Norges holdning til bærekraft, noe som gjør Liplid til et passende valg for bedrifter i regionen.

Norengros mål er fortsatt å være en ledende aktør innen bærekraft og miljøansvar i sin bransje. Liplid representerer innovasjon og bærekraft i denne sammenheng. Selv om bidraget kan virke lite i den store sammenhengen, vil disse takstene utgjøre en forskjell.

«Vi i Norengros er stolte av å være med på denne reisen sammen med Liplid,» sier selskapet i en melding.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Flexobransjen lever og har det godt

At flexobransjen lever i beste velgående må være hovedkonklusjonen på heldagsarrangementet som Dansk Flexo Forum og Sweflex hadde satt sammen.
AFF_07

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa