Norsk selskap først ute med Liplids lokkløsning

PUBLISERT: 4 april 2024
OPPDATERT: 4 april
Lokk laget av trefiber for varmdrikk on-the-go.

Nå er den første kunden for Liplids nye fiberbaserte drikkekopplokk offentliggjort. Det var et norsk selskap som ble først ute.

Den første ordren Liplid har fått er fra Norengros, Norges største leverandør av forbruksvarer til privat og offentlig sektor. Dette markerer en betydelig milepæl i selskapets fremtidige ekspansjon. Liplid har fått oppmerksomhet for sine fiberlokk, som ikke bare prioriterer miljøansvar, men også gir en interessant brukeropplevelse.

– Vi er glade for å ha fått vår første ordre fra Norge, sier Jesper Berthold, administrerende direktør i Liplid. Dette fremhever den økende etterspørselen etter bærekraftige emballasjeløsninger og bekrefter Liplids posisjon som en pålitelig leverandør i markedet.

Engasjementet for å redusere plastavfall er i tråd med Norges holdning til bærekraft, noe som gjør Liplid til et passende valg for bedrifter i regionen.

Norengros mål er fortsatt å være en ledende aktør innen bærekraft og miljøansvar i sin bransje. Liplid representerer innovasjon og bærekraft i denne sammenheng. Selv om bidraget kan virke lite i den store sammenhengen, vil disse takstene utgjøre en forskjell.

«Vi i Norengros er stolte av å være med på denne reisen sammen med Liplid,» sier selskapet i en melding.

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097