Nøkkelhull-produkter selger bra i NorgesGruppen

PUBLISERT: 27 november 2016
OPPDATERT: 26 januar


Tall fra NorgesGruppens kjeder viser at nøkkelhullmerkede produkter har hatt en vekst på cirka 12 prosent det siste året.

Rundt tusen varelinjer er merket med nøkkelhull, og NorgesGruppens egne merkevarer står for cirka 350 av disse. Antall varelinjer totalt har økt med cirka 3,5 prosent det siste året.

Etterspørselen etter produkter merket med nøkkelhull er økende, viser ferske salgstall.

Satser på nøkkelhull
Dagligvarehandelen skriver at veksten for NorgesGruppens egne merkevarer er 17,9 prosent det siste året, mens øvrige merkevarer vokser med 12,3 prosent.

– NorgesGruppen satser på nøkkelhull og ønsker at leverandørene satser med oss, sier kategoridirektør Rune Spikseth i en pressemelding.

– Vi ser en positiv utvikling i større innovasjonstakt hos merkevareleverandørene innenfor sunnere produkter merket med Nøkkelhullet, legger han til.

Matvarer som har mer fiber og mindre fett, salt og sukker innenfor en bestemt matvaregruppe kan merkes med Nøkkelhullet.

Mindre salt
Alle nøkkelhullprodukter inneholder mindre salt enn sine mindre sunne alternativer, noe som igjen hjelper forbrukerne med å redusere det daglige saltinntaket. 

Symbolet skal gjøre det lettere for folk å velge et sunnere alternativ innen en bestemt matvaregruppe i en travel handlesituasjon.

– Nøkkelhull-produktene er nesten like stort i omsetning som frukt og grønt, og lave priser på de sunneste varene gjør at vi kan bidra til en sunnere befolkning, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy
 

 

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx