Nøkkelhull-produkter selger bra i NorgesGruppen

PUBLISERT: 27 november 2016
OPPDATERT: 26 januar


Tall fra NorgesGruppens kjeder viser at nøkkelhullmerkede produkter har hatt en vekst på cirka 12 prosent det siste året.

Rundt tusen varelinjer er merket med nøkkelhull, og NorgesGruppens egne merkevarer står for cirka 350 av disse. Antall varelinjer totalt har økt med cirka 3,5 prosent det siste året.

Etterspørselen etter produkter merket med nøkkelhull er økende, viser ferske salgstall.

Satser på nøkkelhull
Dagligvarehandelen skriver at veksten for NorgesGruppens egne merkevarer er 17,9 prosent det siste året, mens øvrige merkevarer vokser med 12,3 prosent.

– NorgesGruppen satser på nøkkelhull og ønsker at leverandørene satser med oss, sier kategoridirektør Rune Spikseth i en pressemelding.

– Vi ser en positiv utvikling i større innovasjonstakt hos merkevareleverandørene innenfor sunnere produkter merket med Nøkkelhullet, legger han til.

Matvarer som har mer fiber og mindre fett, salt og sukker innenfor en bestemt matvaregruppe kan merkes med Nøkkelhullet.

Mindre salt
Alle nøkkelhullprodukter inneholder mindre salt enn sine mindre sunne alternativer, noe som igjen hjelper forbrukerne med å redusere det daglige saltinntaket. 

Symbolet skal gjøre det lettere for folk å velge et sunnere alternativ innen en bestemt matvaregruppe i en travel handlesituasjon.

– Nøkkelhull-produktene er nesten like stort i omsetning som frukt og grønt, og lave priser på de sunneste varene gjør at vi kan bidra til en sunnere befolkning, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy
 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors