Nestlé tar lederposisjon i kampen mot klimaendringer

PUBLISERT: 6 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Sammen med sine leverandører, berømmes Nestlé for arbeidet selskapet legger ned i kampen mot risiko knyttet til klima, vann og skog i verdikjeden.

For andre år på rad trekkes Nestlé som ledende i leverandørsamarbeid i en rapport utgitt av den internasjonale organisasjonen CDP. Nestlé er ett av kun 58 selskaper som kom med på listen, etter at CDP har evaluert hele 3.300 selskaper.

Jobber systematisk
– Nestlé jobber systematisk for å vise vei i kampen mot klimaendringene, som en del av vårt mål om å øke livskvalitet og bidra til en sunnere fremtid. CDP-rapporten er en hyggelig og viktig annerkjennelse av at vi beveger oss i riktig retning, sier Vladimir Wendl, landssjef for Nestlé i Norge.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness.

Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Kaffeknappen, Purina og Nestlé Health Science.

Creating Shared Value
Nestlé Norge har cirka 300 ansatte, og omsetter for 2,0 milliarder kroner (2016).
Creating Shared Value (CSV) er måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at konsernet skal skape langsiktige felles verdier både for aksjonærer OG for lokalsamfunnene de opererer i.

Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Forretningsprinsippene omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk
 

 

 

Les mer

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller

Siste nytt

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller