Neste stopp er Expo Pack Mexico for Ecolean

PUBLISERT: 9 mars 2016
OPPDATERT: 26 januar

Ecolean fortsetter sin globale ekspansjon med å stille ut på årets Expo Pack i Mexico City fra 17. til 20. mai 2016. Der møter de 25 000 besøkende fra over 30 land.

Konseptet som Ecolean har kalt «Welcome to a Lighter World» vekker oppmerksomhet hos kunder og forbrukere over hele verden.

Vil møte etterspørselen
Expo Pack Mexico er av Latin-Amerikas fremste handelsmesser der tusenvis av fagfolk fra emballasje- og bearbeidingsindustri fra hele regionen møtes. I tillegg til å delta på årets Expo Pack Mexico akter Ecolean å øke sitt nærvær i regionen.

– Timingen for økt nærvær i Latin-Amerika er perfekt. Mange merkevareeiere forteller oss at innovativ og ressurseffektiv emballasje er en del av strategien for å være relevant i markedet. Vi er her for å møte deres etterspørsel, sier Andreas Jeppsson, administrerende direktør i Ecolean Inc.

På messen vil Ecolean vise sine nyeste innovasjoner som det transparente emballasjekonseptet Ecolean Air Aseptic Clear, samt en komplett serie med lettvektsemballasje for kjølt og ambient distribusjon.

Den nye fyllemaskinen fra Ecolean, EL4+ og prisvinnende SnapQuick skal også vises.

«A lighter store»
Dersom du skulle ha dine veier innom ExpoPack Mexico , vil du finne Ecolean på stand 3240, hvor kundene inviteres til «en lettere butikk» med produkter fra hele verden som distribueres i Ecoleans innovative emballasjer.
 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors