Nå kan du få ølbokser med fasong som pubglass

PUBLISERT: 25 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Den britiske trykkeribedriften og emballasjeprodusenten Sauce OM har utviklet en ølboks i aluminium der fasongen er lånt fra klassiske pubglass.

Den buede formen på drikkeboksen er en ergonomisk fordel som gjør den eklere å bære, holde og drikke fra, påpeker Sauce PM. Dessuten gir fasongen økt merverdi for produktet, siden det skiller seg klart fra andre drikkebokser i butikkhyllen.

Søker kunder i drikkevareindustrien
Boksen har fått navnet ReCANize og er nylig blitt lansert. Sauce PM søker nå kunder i drikkevarebransjen som kan være interessert i den nye boksen.

Håpet er at den spesialformede boksen skal konkurrere med – og kanskje erstatte konvensjonelle ølglass på barer og puber. Med en form som etterligner ølglasset på en prikk, kan forbrukeren få samme opplevelse som å drikke fra et glass eller et plastglass, samtidig som man får aluminiumsboksens alle fordeler, skriver Sauce PM i en pressemelding.

– Bruk av ølglass i plast er vanlig ved offentlige arrangementer, men setts ikke alltid like stor pris på av forbrukerne.  ReCANize kan med sitt enkle og effektive format forandre på det, sier Neil Shackleton, som er administrerende direktør i Sauce PM.
 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red