Den musserende vinen Mumm er dekorert av digitalmaleren Alex Trochut, som har vunnet priser for sin platecovere for Rolling Stones og Katy Perry.
Kunstneren har tatt utgangspunkt i de livlige boblene og fargen på den musserende vinen som kommer i tre varianter: Dry, Extra Dry og Rose Dry.
Stiller krav til etiketten
– Kunstverket er meget dynamisk, samtidig som det utstråler en viss letthet. Jeg hentet inspirasjon fra varemerket og smaken og gjentolket dette i min blomsterdesign, sier kunstneren selv.
Et slikt kunstverk stiller krav til at etiketten dekker flasken fullstendig, og valget falt på en 360 graders hylseetikett som ble trykket i Tyskland.
Etiketten gjør at hele flasken dekkes slik at designeffekten maksimeres. En matt glosseffekt gir ekstra eksklusivitet.
Overfører varemerkets verdier
– Med det begrensede opplaget av Mumms kunstopplag overfører vi varemerkets verdier til salgspunktet. Valg av design er dermed utslagsgivende, da flasken må tiltrekke seg oppmerksomhet på hyllen i seg selv, sier produktsjef Anne Koppelmann i Mumm.
De grafiske egenskapene gjør designen ideell for kampanjeprodukter og har tilleggsfunksjoner som «tamper evidence», beskyttelse mot lys og redusert risiko for brekkasje.
Det begrensede opplaget av Mumm Art Edition er tilgjengelig i tyske dagligvarebutikker fra april 2016.