Mondi vant to priser for økt effektivitet med bølgepapp

PUBLISERT: 5 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Under German Packaging Awards 2017 vant Mondi to priser for sine bølgepappløsninger for transport og display i kategorien «Cost Effectiveness».

Transportløsningen vant prisen for sin effektivitet under transport av tunge ventilasjonssystemer. Med hjørner av bølgepapp kan kassene stables og strekkfilmes med opptil seks i høyden under transport.

Mondi har tatt dette et skritt videre sammenlignet med hjørner som består av to deler. De nye hjørnene består av kun en del, og materialmengden er redusert med 30 prosent. Monteringstiden reduseres med 48 prosent.

Displayløsning
Den andre emballasjeløsningen som vant pris er et display for forbrukervarer ved salgspunktet. Det skiller seg ut ved å være enkel å håndtere ved montering og lagring, samtidig som produktet er godt synlig og tilgjengelig ved salgspunktet.

Den nye designen har gitt et holdbart og attraktivt display som består av transportbrett og et smart interlock-system. Løsningen er effektiv sammenlignet med det tidligere konseptet, med 46 prosent reduksjon i materialbruk og 20 prosent redusert håndteringstid per pall.

På grunn av kostnadsbesparelser og enkel design mente juryen at produktet fortjente en pris.

Kontinuerlig forbedring
– Vi er beæret over å motta disse prisene som vi ser på som en anerkjennelse av vår strategi om kontinuerlig forbedring, sier Jan Blankewicz, produktinnovasjonssjef for bølgepapp i Mondi.

– For Mondi er disse løsningene gode eksempler på hvordan markedet kan tjene på transport- og displayemballasje som utfordrer eksisterende løsninger. Prisene signaliserer markedets støtte og oppmuntrer oss til å utvikle flere bærekraftige og funksjonelle emballasjeløsninger i fremtiden.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot