Mondi vant designpris med emballasje for pistasjnøtter

PUBLISERT: 15 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar


Det østerrikske emballasje- og papirkonsernet Mondi vant den prestisjefylte World Food Innovation Award med en annerledes emballasje for pistasjnøtter.

Mondi vant utmerkelsen i kategorien «Beste emballasjedesign». Konkurransen arrangeres av FoodBev Media, og dette var fjerde gangen den ble avviklet.

Bølgepapp og plast
«Pistachio Dream» har Mondi kalt forbrukeremballasjen i bølgepapp for pistasjnøtter. Juryen satte pris på den innovative løsningen som innebærer at emballasjen har et ytre skall av bølgepapp, som gjør den enkel å plassere og stable i butikkhyllen.

For forbrukeren er emballasjen lett å åpne ved at de to halvdelene i det ytre sjiktet dras fra hverandre. Dermed kommer en indre bølgepappboks med pistasjnøtter i en fleksibel plastpose til syne.
Ved forbruk kan nøtteskallene samles i den tomme bølgepappemballasjen. 

– Dagens hektiske livsstil innebærer at forbrukerne krever produkter og løsninger som gjør livet enklere og mer bekvemt, sier Armand Schoonbrood, sjef for forretningsområdet Corrugated Packaging i Mondi.

– Dette merkes spesielt i næringsmiddelsektoren der antallet produkter på hyllene stadig øker. Vi utvikler emballasjekonsepter som proaktivt møter disse behovene.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red